Decyzja o lokalizacji produkcji w Ellesmere Port była możliwa dzięki zawarciu przełomowego porozumienia z pracownikami, które wczoraj zaakceptowała tamtejsza załoga. Porozumienie będzie obowiązywać przez cały okres produkcji Astry nowej generacji.
Zgodnie z porozumieniem w fabryce zostanie wdrożonych kilka rozwiązań operacyjnych poprawiających elastyczność i obniżających koszty stałe, a tym samym znacząco poprawiających konkurencyjność kosztową zakładu. Dzięki temu Ellesmere Port stanie się jednym z najbardziej konkurencyjnych zakładów produkcyjnych Opla/Vauxhalla.
Od początku w 1998 r. zakład w Gliwicach utrzymuje znakomitą jakość produktów marki Opel/Vauxhall przy bardzo konkurencyjnych kosztach. Ponadto zakład wykazuje zaangażowanie w ciągłe doskonalenie. Wszystkie te elementy były brane pod uwagę i miały decydujący wpływ na decyzję o ulokowaniu produkcji nowej generacji Astry właśnie w Gliwicach.
Montaż nowego kompaktowego samochodu powinien ruszyć w 2015 r. Oczekuje się, że zakłady pracujące na trzy zmiany będą rentowne przy wykorzystaniu pełnych mocy produkcyjnych. Opel/Vauxhall planuje zainwestować 300 milionów euro w obydwu obiektach w celu ich dostosowania do najnowszych standardów produkcyjnych i potrzeb związanych z produkcją nowego modelu. Firma spodziewa się utworzyć około 700 nowych miejsc pracy w Ellesmere Port.
Opel/Vauxhall będzie także starał się zwiększyć udział lokalnych kooperantów w produkcji Astry, co przyczyni się do powstania kolejnych miejsc pracy w regionach obydwu zakładów. Prezes firmy Opel/Vauxhall, Karl-Friedrich Stracke, powiedział: Jestem zadowolony, że udało się nam zawrzeć odpowiedzialne porozumienie z pracownikami zabezpieczające przyszłość Ellesmere Port. Dzięki sprawdzonej jakości produktów powstających w Ellesmere Port i Gliwicach oraz nowemu porozumieniu zapewniającym znaczną konkurencyjność cenową obydwa zakłady można będzie zaliczyć do filarów naszej europejskiej bazy produkcyjnej.
Opel/Vauxhall nie przewiduje, aby zapotrzebowanie na moce produkcyjne dla kompaktowego modelu przekraczało możliwości obydwu zakładów. Dlatego produkcja Astry w Rüsselsheim zakończy się z chwilą wycofania obecnego modelu z oferty w 2015 r.
Zakład w Rüsselsheim odgrywa ważną rolę w naszej strategii wzrostu. To jeden z najnowocześniejszych obiektów, ze znakomitą i wysoce wykwalifikowaną załogą, osiągającą świetne wyniki pod względem jakości produkcji. Jest to także jedyny zakład, w którym powstaje nasz flagowy model, czyli Insignia. Naszym zdaniem zakład ma przed sobą pewną przyszłość, ale musi utrzymać konkurencyjność poprzez zwiększenie elastyczności i obniżenie jednostkowych kosztów produkcji – dodał Stracke. Opel bada obecnie kilka alternatywnych propozycji produkcji w Rüsselsheim od 2015 r. poza modelem Insignia