Opel Astra OPC zadebiutował w tym roku w marcu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.
Wyczynowa Astra wyróżnia się ciekawymi osiągami – przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 6 sekund i potrafi rozwinąć prędkość 250 km/h (największą, jaką kiedykolwiek dotąd charakteryzował się model). Pod maską OPC pracuje benzynowa jednostka napędowa z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. Dwulitrowy silnik Astry OPC może się pochwalić mocą 280 KM/206 kW i maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm.
Zawieszenie dostosowano do charakterystyki silnika. Wykorzystano w nim kolumny High Performance Struts (HiPerStruts). Kolejną ciekawostką w Oplu Astrze OPC jest układ podwozia FlexRide. Pracuje on w trzech trybach. W standardowym nacisk kładziony jest przede wszystkim na komfort jazdy. Jeśli kierowca wybierze tryb sportowy, może liczyć na to, że jego Astra stanie się bardziej zrywna. Na miłośników bardzo dynamicznej jazdy czeka tryb OPC, w którym kierownica i pedał gazu bezzwłocznie reagują na działania kierowcy. Nie musi on przy okazji rezygnować z pewnego komfortu jazdy, ponieważ w przedniej części auta zamontowano fotele kubełkowe z lekkiego materiału. Fotele mają obniżone siedziska.
By zapewnić Astrze OPC lepszą stabilność, zwiększyć przyczepność pojazdu do nawierzchni podczas szybkiego pokonywania zakrętów i zapewnić kierowcy przyjemność, jaką daje pełna kontrola nad pojazdem Opel zastosował w wyczynowym modelu mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu.
W Polsce Astra OPC oferowana jest za cenę od niecałych 128 000 złotych.
Zapraszamy także do lektury poprzedniego artykułu o Oplu Astrze OPC zawierającego więcej szczegółów technicznych na temat modelu i prezentację filmową.