bo na początku września, Opel Adam zadebiutował publicznie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu.
Aplikowanie modyfikacji OPC miejskiemu, grzecznemu modelowi Adam może się wydawać nadgorliwością, ale Opel zapewne czuje na plecach oddech konkurencji w postaci Fiata 500 i VW up!, więc musi równać w górę i pochwalić się nowym sportowym wariantem.
Oczywiście Adam w bazowej wersji musi najpierw sam zapuścić dobrze korzenie na rynku, dlatego nie powinniśmy się spodziewać, że wariant OPC pojawi się w sprzedaży wcześniej niż za rok. Jednak, jak twierdzą dziennikarze z Motorward, kiedy już wjedzie do salonów sprzedaży, będzie kryć pod maską 1,6-litrową, 4-cylindrową jednostkę napędową turbo. Taką samą, jaką teraz znaleźć można w Oplu Corsie OPC, w którym rozwija moc 190 KM.
Myśląc standardowo trzeba by dojść do wniosku, że w modelu Adam silnik będzie oddawać do dyspozycji kierowcy nieco mniejsze stadko koni mechanicznych, ale inżynierzy Opla twierdzą, że projektując miejskie autko myśleli przyszłościowo i stworzyli podwozie, które zdolne jest wytrzymać montaż silnika rozwijającego moc 200 KM. Inne źródła medialne spekulują, że Adam OPC napędzać będzie jednak 1,4-litrowy silnik turbo z Astry.
Niezależnie od tego, na jaką jednostkę napędową padnie wybór niemieckiego producenta, Opel OPC będzie mieć także: sportowe zawieszenie, większe tarcze hamulcowe i większe koła. Nie zabraknie oczywiście modyfikacji w wyglądzie nadwozia i kabiny.
Zapraszamy także do lektury szczegółowej prezentacji Opla ADAM w wersji bazowej.