...o pojemności 1,7 litra oraz wybrane silniki o niższej mocy z gamy jednostek dwulitrowych.
Czym wyróżniają się nowe diesle? Zastosowano w nich zamknięty system kontroli spalania i aluminiowy blok. Dzięki temu już teraz spełniają wymagania norm Euro 6 dotyczące poziomu emisji zanieczyszczeń. Poza tym inżynierzy (a nad nowym silnikiem pracowali specjaliści z Turynu, Ruesselheim i Stanów Zjednoczonych) postawili na redukcję poziomu generowanego hałasu i wibracji. Ważne było także zmniejszenie zużycia paliwa przy zachowaniu optymalnego stosunku mocy i maksymalnego momentu obrotowego. Porównując CDTI ECOTEC z 1,7-litrową jednostką, którą zastąpi, diesel może się pochwalić większą mocą: 136 KM i większym momentem obrotowym: 320 Nm. Apetyt na olej napędowy zredukowano o 10% w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2 litrów i o podobnej mocy.
Kompleksowa odnowa naszego portfolio jednostek napędowych przebiega bardzo szybko. Nasz nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra będzie punktem odniesienia w dziedzinie udoskonaleń, osiągnięć oraz zgodności z normami środowiskowymi. Do końca tego roku uruchomimy produkcję trzech całkowicie nowych generacji silników benzynowych i wysokoprężnych, które są częścią naszego projektu zakładającego wprowadzenie 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku.– powiedział wiceprezes zarządu Opla, Thomas Serdan.
Producent poinformował także, że 1,6-litrowy CDTI ECOTEC będzie oferowany w różnych wersjach mocy i stosowany „w wielu modelach samochodów", choć nie podał konkretnych nazw. Silniki CDTI ECOTEEC będą produkowane w zakładach w Szentgotthard na Węgrzech, w których powstają także nowe jednostki benzynowe o pojemności 1,6 l.