... teraz znajdzie się w trzech wersjach Astry: pięciodrzwiowym htchbacku, czterodrzwiowym sedanie i w Sports Tourerze.
Te jednostki nowej generacji, zastępujące poprzednie silniki 1.6 Turbo, to w rodzinie Astry wiodąca oferta silników benzynowych. Generują wyjątkowo wysoki moment obrotowy sięgający 280 Nm (o 50 Nm więcej niż poprzednie), dostępny przy zaledwie 1 650 obr./min (modele starszej generacji: 2 200 obr./min). Jednak nie tylko przewyższają one swoich poprzedników, ale również charakteryzują się o 12% większym momentem obrotowym niż bezpośredni konkurenci z klasy samochodów kompaktowych o mocy 150–180 KM oferowanych przez ekskluzywne niemieckie marki.
Jednocześnie dzięki poziomowi zużycia paliwa wynoszącemu zgodnie z nowym europejskim cyklem jezdnym (NEDC - New European Driving Cycle) zaledwie 5,9 l/100 km (model pięciodrzwiowy i sedan) nowe modele Astry, napędzane jednostkami 1.6 SIDI Turbo, spalają nawet o 14% mniej benzyny niż ich poprzednicy. Do oszczędności paliwa, jak również zwiększenia wygody i poprawy osiągów, przyczyniają się także udoskonalone skrzynie biegów. Pięciodrzwiowy hatchback, sedan i Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo są wyposażone w manualne sześciobiegowe skrzynie nowej generacji wyróżniające się wyjątkową płynnością zmiany biegów i znacznie mniejszym tarciem. Modele Astry z silnikiem 1.6 SIDI Turbo może także współpracować z nowymi, sześciobiegowymi skrzyniami automatycznymi. Funkcja Active Select umożliwia ręczną zmianę przełożeń, co z pewnością spodoba się amatorom dynamicznej, sportowej jazdy.
Pięciodrzwiowa Astra 1.6 SIDI Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 8,7 sekundy, a jej maksymalna prędkość wynosi 220 km/h — w przypadku sedana jest to o 2 km/h więcej. Ponadto oba warianty wyróżniają się wyjątkową elastycznością na piątym biegu, co pozwala na przyspieszenie od 80 do 120 km/h w ciągu zaledwie 8,8 sekundy.
Nowa Astra Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo przyspiesza od 80 do 120 km/h (piąty bieg) w ciągu 10 sekund - 1,5 sekundy szybciej niż poprzedni model 1.6 Turbo - a od 0 do 100 km/h w ciągu 8,8 sekundy, z kolei jej maksymalna prędkość to 220 km/h. Uniwersalne kombi Opla zużywa 6,1 l paliwa na 100 km (połączony cykl NEDC) i emituje 144 g CO2 na kilometr.
Nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo rozpoczyna wielką ofensywę Opla w dziedzinie jednostek napędowych. Do 2016 roku firma zaprezentuje 3 nowe rodziny silników i 13 nowych jednostek. W tym samym okresie wprowadzonych zostanie także wiele nowych skrzyń biegów. Dzięki temu w ciągu kolejnych czterech lat Opel odnowi 80% swojej oferty jednostek napędowych.