Zaprezentowane wiosną 2023 roku nowe Renault Clio prezentuje tę samą filozofię, ale idzie z duchem czasu, spełniając potrzeby szerokiego spektrum klientów, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych.
Renault Clio 2024 oferuje gamę wieloenergetycznych zespołów napędowych (benzynowych oraz z napędem LPG) z flagowym silnikiem E-Tech full hybrid o mocy 145 KM na czele. Łączy on dużą przyjemność jazdy z niskim zużyciem paliwa, które wynosi zaledwie 4,2 l/100 km.
Nowe Renault Clio będzie dostępne w trzech poziomach wyposażenia, w tym w nowej wersji esprit Alpine. Wersja Esprit Alpine wyróżnia się sportowym, eleganckim i zarazem zaawansowanym technicznie wyglądem, który dodaje intensywności charakteru nowemu modelowi i doskonale wpisuje się w założenia Renaulution.
Renault Clio E-Tech full hybrid 145
Podstawowym napędem nowego Renault Clio jest oczywiście wersja E-Tech full hybrid 145, w której wykorzystano bogate doświadczenie Renault w Formule 1, w szczególności w zakresie odzyskiwania energii. Takie rozwiązanie zapewnia większą dynamikę w połączeniu z większą efektywnością energetyczną.
Jest to konstrukcja szeregowo-równoległa, która łączy dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 69 kW (94 km), współpracującym z inteligentną, bezsprzęgłową wielotrybową skrzynią biegów i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh.
Skrzynia posiada 4 biegi do obsługi silnika benzynowego i 2 biegi do obsługi głównego silnika elektrycznego. Napęd E-Tech full hybrid oferuje więc do 14 kombinacji współpracy silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, pozwalających zoptymalizować sprawność energetyczną tego zespołu.
Renault Clio TCe 100 LPG
W ofercie Nowego Clio pojawia się również nowy, 3-cylindrowy turbodoładowany silnik TCe 100 LPG. Dzięki dwupaliwowemu zasilaniu benzyną i fabryczną instalacją LPG, nowa jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi przy znacznie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2 (o 8% niższa emisja CO2 w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym). Silnik ten dysponuje wyższymi osiągami z maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm już od 2000 obr./min, co pozwala na bardzo dużą wszechstronność użytkowania i przejrzyste rozgraniczenie między zasilaniem benzyną i LPG.
Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km. To sprawdzone, proste w użyciu, przystępne cenowo i oszczędne w eksploatacji rozwiązanie. Układy LPG w modelach Renault są montowane bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym.
Renault Clio TCe 90
Trzecim wariantem napędowym jest 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm, który współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Charakteryzuje się wyjątkową płynnością pracy i niskim zużyciem paliwa – plasuje się dzięki temu w czołówce segmentu.
Nowe Renault Clio 2024 - ceny katalogowe z produkcji 2023
wersja wyposażenia evolution
- TCe 90 - 74 200 PLN
- TCe 100 LPG - 78 200 PLN
- E-Tech 145 full hybrid - 99 200 PLN
- TCe 90 - 82 900 PLN
- TCe 100 LPG - 89 600 PLN
- E-Tech 145 full hybrid - 107 900 PLN
- TCe 90 - 93 900 PLN
- E-Tech 145 full hybrid - 118 900 PLN