MotoNews.pl

Renault Scenic RX4

Renault Scenic RX426.07.2000
Nowością w ofercie Renault jest RX4, będący uterenowioną odmianą znanego i bardzo popularnego modelu Scenic. Samochód ten jest autem rekreacyjnym należącym do kategorii SUV (Sport Utility Vehicle) ...

Nowością w ofercie Renault jest RX4, będący uterenowioną odmianą znanego i bardzo popularnego modelu Scenic. Samochód ten jest autem rekreacyjnym należącym do kategorii SUV (Sport Utility Vehicle).

Głównym elementem świadczącym o przeznaczeniu auta jest stały napęd na cztery koła. Dość radykalnie zmodernizowano przede wszystkim całe podwozie, co umożliwiło w ogóle jego zastosowanie. Zastosowano również nową, rozbudowaną skrzynię biegów, dzięki której napęd jest odpowiednio rozdzielany.

Renault Scenic RX4 1 Całość uzupełnia sprzęgło hydrauliczne i elektroniczny system zapobiegający poślizgowi kół. Scenic RX4 ma oczywiście zwiększony do 21 centymetrów prześwit, dzięki czemu jego kąt natarcia wynosi niemal 30 stopni a zejścia 36. Zawieszenie przednie niewiele różni się od wersji podstawowej, z tą tylko różnicą, że zostało on wzmocnione i przystosowane do ciężkich warunków terenowych. Całkiem nowe rozwiązania zastosowano natomiast z tyłu, gdzie znalazła się galwanizowana rama, do której zamocowano wahacze wleczone, sprężyny śrubowe i amortyzatory oraz napęd, most, wał i sprzęgło.

W stylistyce samochodu zmieniono wiele elementów, dzięki czemu bardziej przypomina ono off-roadera. Zastosowano na przykład szerokie, czarne zderzaki, które łączą się z bardzo wysoko sięgającymi osłonami nadkoli a następnie z listwami drzwi. Scenic RX4 zyskał również szersze progi i całkiem nowe podzielone na dwie części drzwi tylne. Górna część to unoszona do góry szyba, dół otwiera się na bok.

Renault Scenic RX4 2 Z zewnątrz umieszczono na nim pełno wymiarowe koło zapasowe a od środka dwa schowki zasłonięte siatką. Samochód zyskał także nowe, szesnastocalowe koła, które przystosowane są zarówno do jazdy w terenie, jak i po drogach utwardzonych. Wspólny elementem wszystkich Sceniców jest ich wysoka funkcjonalność niezliczona liczba praktycznych schowków i skrytek oraz duża przestronność wnętrza.

Podstawową jednostka napędową Renault jest dwulitrowy, szesnastozaworowy silnik benzynowy o mocy 140 koni. Dzięki niemu auto rozpędzać się będzie do prędkości 180 km/h a do setki przyspieszać w około 12 sekund.

Planowany jest również wysokoprężny motor 1,9 dCi, który jednak najprawdopodobniej nie będzie dostępny w Polsce.

Źródło: Renault
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata