Grand Modus będzie posiadać harmonijny wygląd, wyróżniający go z tłumu. Zawdzięcza go m.in. większemu o 93 mm rozstawowi osi, większym przednim reflektorom i długości 4034 mm, dzięki której będzie mógł spełniać wszelkie funkcje pojazdu typu MPV.
Pasażerowie będą mieć do swej dyspozycji więcej miejsca we wnętrzu, zwiększy się także pojemność bagażowa i będzie wynosić od 305 do 410 l. Jest to jeden z największych bagażników w tej kategorii samochodów, ale to nie koniec. Złożenie podzielonej asymetrycznie w stosunku 60:40, przesuwającej się kanapy zwiększa pojemność bagażnika do 1454 l. Jeśli dodamy do tego jasną, funkcjonalną kabinę i mnóstwo mniejszych schowków, otrzymamy idealny samochód rodzinny.
New Modus będzie się odznaczać kompaktowymi wymiarami (długość 3873 mm) i zwinnością samochodu miejskiego i w zamyśle producenta ma stanowić alternatywę dla tradycyjnych aut miejskich. Stworzono go z myślą o klientach poszukujących pojazdu będącego efektywnym kompromisem między niezbyt dużymi wymiarami zewnętrznymi a przestronnym wnętrzem. New Modus łączy elegancką linię nadwozia z komfortem i praktycznością, które uczyniły popularnym jego poprzednika.
Oparte na stworzonej wspólnie przez Renault i Nissana platformie B, Grand Modus i New Modus będą produkowane w Valladolid, w Hiszpanii. Do sprzedaży wejdą na początku 2008 roku.