...nowy wymiar wolności i nowe możliwości wielbicielom jazdy odkrytym samochodem. Światowa premiera Renault Wind odbędzie się na Salonie Genewskim 2010, a już w lecie model ten pojawi się w sprzedaży w Europie.
RENAULT WIND ZMIENI OPINIE NA TEMAT KABRIOLETÓW
Wraz z Renault Wind, rynek kabrioletów wzbogaci się o innowacyjną ofertę: praktycznego
i kompaktowego (3,83 m), dwumiejscowego coupe roadstera doskonale przystosowanego do codziennego użytkowania. Auto zapewnia kierowcy niską pozycję za kierownicą ustawioną bardziej pionowo, co zachęca do jazdy. Ten stabilny, wyposażony w 17-calowe koła model o wysokiej dolnej części nadwozia cechuje sportowa, dynamiczna sylwetka. Charakterystyczne przednie reflektory i tylne światła w kształcie bumerangu są z daleka łatwo rozpoznawalne. W kabinie możemy zobaczyć miejsce kierowcy przypominające rajdowy samochód. Zegary umieszczone w metalowych walcach posiadają chromowane obramowania. Przednie fotele posiadają wbudowane zagłówki i wzmocnione podparcie boczne.
PRZYJEMNOŚĆ PROWADZENIA SPORTOWEGO ROADSTERA
Renault Wind wyposażone jest w układ jezdny niezwykle starannie dopracowany przez Renault Sport Technologies. W połączeniu z precyzyjnie działającym układem kierowniczym zapewniającym doskonałe wyczucie drogi gwarantuje wysokiej klasy przyjemność prowadzenia.
Renault Wind dysponuje ofertą dwóch silników:
• 1.6 16V skonstruowany przez Renault Sport Technologies. Silnik ten rozwija moc 133 KM (98 kW) przy 6 750 obr/min i osiąga moment obrotowy 160 Nm przy 4 400 obr/min. Jego ostry temperament doskonale słychać dzięki specjalnie opracowanemu wydechowi. Konstruktorzy silnika poświęcili szczególną uwagę kolektorowi wydechowemu typu 4 w 1, aby uzyskać optymalny kompromis między akustyką, osiągami i poziomem czystości spalin.
• TCe 100: elastycznie pracujący i szybko reagujący silnik 1.2 turbo o mocy 100 KM wyróżnia się niskim zużyciem paliwa i wysokim momentem obrotowym (152 Nm przy 3 500 obr/min). Napędzany nim Renault Wind porusza się równie swobodnie w mieście, co na autostradzie.
Dzięki stałemu pałąkowi, sztywnemu dachowi, wysokiej dolnej części nadwozia, Renault Wind budzi zaufanie i zapewnia bezpieczeństwo na najwyższym poziomie w segmencie kabrioletów.
Renault Wind jest wyposażone w duże opony (195/45 R16 lub 205/40 R17) i aluminiowe obręcze kół. Posiada hamulce tarczowe o średnicy 280 mm z przodu i 240 mm z tyłu, gwarantujące szybkie hamowanie i dużą wytrzymałość na nagrzewanie.
ZMIANA COUPE W ROADSTERA W 12 SEKUND
W przypadku Renault Wind wystarczy 12 sekund na złożenie lub rozłożenie dachu bez najmniejszego wysiłku, czyli dwa razy mniej niż wynosi standard w tej kategorii pojazdów. Pomysłowość rozwiązania wynika z prostej konstrukcji wykorzystującej niewielką ilość ruchomych części. Oryginalne umieszczenie mechanizmu pod pokrywą bagażnika pozwala na zachowanie czystej linii auta oraz stałej pojemności bagażnika, niezależnie od położenia dachu. W konfiguracji kabrioletu, dach jest zabezpieczony przed kurzem i wodą pokrywą bagażnika.
Pojemność bagażnika jak w Clio
270 dm3 wg normy VDA: dzięki pojemnemu, łatwo dostępnemu bagażnikowi o stałej pojemności, auto umożliwia wyjazd na wakacje z bagażami, pozwalając jednocześnie na swobodne złożenie dachu. Otwarcie bagażnika nie wymaga dodatkowego wysiłku w stosunku do klasycznego nadwozia, dzięki zastosowaniu siłownika.