komentarz: "125 tys przejechane na gazie, nie rakieta ale przy łagodnej jeździe b.ekonomiczny. w wakacje przejechałem po Europie 4600 km przy średnim spalaniu 8,6 l gazu na 100km. Dosyć drogi rozrząd i nietrwały. Rolki napinające po wymianie padły po 23 tys."
skrzynia biegów
ocena:4
komentarz: "bez problemów"
układ jezdny
ocena:4
komentarz: "dosyć komfortowy, przy jeździe tylko z kierowcą tylne opony mają tendencję do ząbkowania, niski. Do jazdy po aselcie a nie po drogach gruntowych. Wymieniałem: prawy sworzeń wahacza, dwa kpl. gum stabilizatora i łożyska mcpersonów (wymiany wymgało prawe)."
układ hamulcowy
ocena:5
komentarz: "nie zawiódł mnie, a było kilka ostrych sytuacji"
komentarz: "nic nie skrzypi nic nie stuka. Minus za zamek schowka (trzeba używać dwóch palców) denerwuje, oraz pała za brak uchwytu na rolecie jak np w oktawii. Zimą trzeba silnie używać dwóch rąk. Lepszą pokrywę bgażnika ma palio weekend.Lewa przednia szyba zjeżdża"
ergonomia
ocena:4
komentarz: "wielka dwója za umieszczenie włącznika świateł awaryjny. Wyższy pasażer niezauważalnie włącza kolanem światła w najmniej oczekiwanym momencie.Brak regulacji oświetlenia wskażników."
wentylacja i ogrzewanie
ocena:3
komentarz: "W czasie deszczu słabe odparowanie szyb przednich i bocznych"
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ocena:5
komentarz: "dużo miejsca dla ludzi i baażu. Po złożeniu siedzeń równa duża powierzchnia użytkowa. Przy zastosowaniu boksu na dachu, wnętrze służyło opcjonalnie jako sypialnia i to b.wygodna."
wyciszenie, akustyka wnętrza
ocena:5
komentarz: "bardziej słychać opony zimowe, niż inne dźwięki"
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)
ocena:4
komentarz: "mały minus za drogi rozrząd (po 90 tys) i kłopotliwą jego wymianę. Gaz sekwencyjny nie jest tani 4 tys (dawno się zwrócił) wymieniłem dwa silniczki krokowe wolnych obrotów po 180 zł.
Sonda lambda wym po120 tys.(trudny dostęp). Akumulator służył 6 lat."
niezawodność
ocena:5
komentarz: "prócz silniczków wolnych obrotów na gazie bez zarzutów (na benzynie było ok.) Bardzo dobrze zabezpieczone nadwozie przed korozją. Nawet w miejscach gdzie kamyk odbił lakier na krawędzi botnika nie powstała korozja. Lakier srebrny metalik przy nieznacznej"
stosunek ceny do jakości
ocena:4
komentarz: "troszkę za duży spadek wartości w stosunku do "niemców" co uważam za nieuzasadnione,zwłaszcz przy tym co meganka oferuje."
Podsumowanie:
"Denerwują głównie drobiazgi, i to, że zastosowano wymyślne śruby, kostki przyłączeniowe i zapinki, chyba po to aby jeżdzić do serwisu.
Tylne opony wytrzymały ok. 80 tys (ząbkowały) przednie ponad 120 tys. i ok.
Klima wymaga przeglądu i uzupełnieniu płynu. Hamuję łagodnie, z wybiegiem .Klocki przód oryginały starczyły do 80.tys, Gładź tarcz jak szyba. Zamienniki na 50 tys. powierzchnie tarcz nierówne ale w stanie zadawalającym. Tylne wymieniłem po 135 tys. Jednak trzeba kontrolować opory tarcza-klocek, bo potrafi zwłaszcza po zimie "stanąć" klocek w zacisku hamulcowym."