komentarz: "DYNAMICZNY I OSZCZĘDNY W SAM RAZ NA POLSKIE WARUNKI."
skrzynia biegów
ocena:4
komentarz: "CZASEM CIĘŻEJ WCHODZI 1 BIEG"
układ jezdny
ocena:5
komentarz: "PEWNIE POKONUJE ZAKRETY NIEPRAWDA ŻE SIĘ PRZECHYLA JAK PISZĄ W GAZETACH. NIE TRZĘSIE MÓZGIEM PO NIERÓWNOŚCIACH."
układ hamulcowy
ocena:5
komentarz: "BARDZO DOBRY ABS, KRÓTKA DROGA HAMOWANIA."
widoczność
ocena:5
komentarz: "WIDOCZNOŚĆ LEPSZA NIZ W MEGANE 5D"
jakość wykończenia
ocena:4
komentarz: "ZGZDZAM SIĘ ŻE PLASTIK NIE WYGLĄDA NAJLEPIEJ ALE NIE SKRZYPI I JEST ODPORNY NA SKOKI TEMPERATUR. PÓŁKA TYLNA MOGŁABY BYĆ LEPIEJ POMYŚLANA BO PO WYBOJACH COŚ TAM POSKRZYPUJE, ALE Z TYM SIĘ UPORAM SAMODZIELNIE."
ergonomia
ocena:5
komentarz: "DLA MNIE POZYCJA JAZDY OK. NIE TRZEBA ROBIĆ PRZYSIADU PRZY WSIADANIU. REGULACJA FOTELA I KIEROWNICY GÓRA DÓŁ, PRZEŁĄCZNIKI SUPER. BIAŁE TARCZE ZEGARÓW SUPER CZYTELNE, FOTELE BARDZO WYGODNE."
wentylacja i ogrzewanie
ocena:4
komentarz: "BRAKUJE ELEKTRYCZNEGO OGRZEWANIA PRZEDNIEJ SZYBY W ZIMIE ALE MOŻNA DOKUPIĆ."
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ocena:5
komentarz: "IDEALNA, ŻADEN KOMPAKT I NIEJEDNA LIMUZYNA NIE DAJE TAKIEGO KOMFORTU JAK MINIVANY."
wyciszenie, akustyka wnętrza
ocena:4
komentarz: "SŁYSZALNY SZUM OD KÓŁ I PRACA ZAWIESZENIA PO NIEKTÓRYCH NAWIERZCHNIACH. ALE TO NIE SEDAN WIĘC NIE MA CO GRYMASIĆ."
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)
ocena:5
komentarz: "JAK NA POJEMNOŚĆ I MOC 102 KW (140KM) JESTEM ZADOWOLONY. W TRASIE OKOŁO 7 L/100 ALE WYPRZEDZAJĄC CO SIĘ RUSZA I STOJĄC W KORKU."
niezawodność
ocena:5
komentarz: "PRZEZ 4 LATA BRAK AWARII. WYMIANA OLEJU, KLOCKÓW, ŚWIEC I OSTATNIO PASKA ROZRZĄDU, ALE OCENIAJĄC JEGO STAN STWIERDZAM ŻE SPOKOJNIE MOŻNA BYŁO JEŹDZIĆ DO 120 000 km. PODOBNO PALĄ SIĘ CEWKI ZAPŁONOWE W SILNIKACH 1,6. MOJE SĄ OD NOWOŚCI (NIPPON DENSO)"
stosunek ceny do jakości
ocena:5
komentarz: "KONKURENCJA W TEJ SAMEJ CENIE ODSTAJE POD WZGLĘDEM OSIĄGÓW I KOMFORTU."
Podsumowanie:
"Samochód idealny dla rodziny 2+2 lub 2+3. Bardzo dużo schowków. Z tyłu płaska podłoga poprawia komfort pasażerowi siedzącemu w środku. Fotele tylne regulowane tak jak przednie. Można je wyciągać kompletnie co daje nam mały furgonik do przewozu towarów. Jazda turystyczna to przyjemność. Siedzi się wyżej dalej się widzi. Z przodu chłodziarka na napoje (w wersjach z klimatyzacją ).
Skórzana kierownica, dobre światła, halogeny, otwierana tylna szyba też jest bardzo praktyczna np gdy trzeba położyć płaszcz lub wiaty itp.
Za cenę VW Golfa nie ma porównania. Silnik ma wspaniały moment obrotowy, zmienne fazy rozrządu przyspiesza to około 10 s od 0 do 100 ale ważniejsze jak się zbiera od 60-120 km/h tu jest super jak na tak duży samochód. Jeżeli chodzi o awaryjność cóż taka opinia jest o Renault jaka jest ale ja mam 2-gie auto tej marki i nie miałem problemów. Analizując wyniki TUV można wywnioskować, że na 100 badanych aut 4-5 ma usterki w przypadku Megane a 2-3 Toyot Corolla. Pozostałe są sprawne więc czym tu się przejmować? Jak się ma pecha to i tak się wylosuje Jedną z tych dwóch Toyot."