Rover 200 był wytwarzany w latach 1984-2005, początkowo jako auto kompaktowe, a następnie jako supermini. W latach 1984-1989 dostępna była pierwsza generacja, bazująca w całości na Hondzie Civic sedan. Był to klasyczny, czterodrzwiowy sedan o bardzo eleganckim wykończeniu wnętrza.
Druga generacja, produkowana w latach 1989-1995 rozszerzyła paletę nadwoziową i występowała jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, dwudrzwiowe coupé i kabriolet oraz kombi. Ponownie zaprojektowany we współpracy z Hondą, Rover 200 bazował na pięciodrzwiowej Hondzie Concerto i odniósł największy sukces sprzedażowy ze wszystkich generacji tego modelu.
Trzecia generacja zadebiutowała w 1995 roku i była produkowana do roku 2000. Była to samodzielna konstrukcja Rovera, nieco mniejsza od poprzednich i z niektórymi elementami nadwozia z poprzedniej generacji. Producent zrezygnował z oznaczania wariantów coupé, kabriolet i kombi jako modelu 200 i sprzedawał je dalej jako Rover Coupe, Cabriolet i Tourer, "dwusetka" występowała odtąd tylko jako pięcio- i trzydrzwiowy hatchback.
W 2000 roku poddany faceliftinfowi model przemianowano na Rover 25. Jego sylwetka w przedniej części nawiązywała do modelu 75, miała przerobione podwozie, które miało sprawiać, że auto dawało się prowadzić w nieco bardziej sportowy sposób. Rok później powstała wersja MG ZR o sportowej stylistyce i podwoziu, z silnikiem umożliwiającym rozwijanie prędkości ponad 208 km/h.
Produkcję zakończono w 2005 roku, gdy Rover popadł w kłopoty finansowe.