Rover serii 400 to czterodrzwiowa limuzyna klasy średniej niższej produkowana w latach 1990-1999. Jest to kolejny model powstały w kooperacji z Hondą. Pierwsza generacja przypominała Rovera serii 200, jednak w wariancie sedan i tak jak seria 200 opierała się na Hondzie Concerto. Występowała także jako pięciodrzwiowe kombi.
Druga generacja ukazała się na rynku w 1995 roku – obejmowała bazującą na pięciodrzwiowej Hondzie Civic limuzynę z nadwoziem typu hatchback i klasycznego sedana.
W 1999 roku Rover poddał model 400 faceliftingowi i przemianował go na Rover’a 45. "Czterdziestka piątka" zasadniczo wykorzystywała te same silniki, co poprzednik, pod względem technicznym bazowała na Hondzie Domani. Zamontowano w niej wygodniejsze fotele, pochodzące z modelu 75 i ulepszono zawieszenie kół. Rover 45 odznaczał się bogatym wyposażeniem, wygodnym wnętrzem i rozsądną ceną, jednak relatywnie szybko zaczął tracić popularność na rzecz nowocześniejszych konkurentów, takich jak Renault Mégane.
W 2004 roku producent próbował dotrzymać im kroku, poddając model 45 faceliftingowi – zmieniono wygląd przedniej i tylnej części auta, przerobiono deskę rozdzielczą, ulepszono wyposażenie i wprowadzono dodatkowe rabaty. Nie polepszyło to jednak sprzedaży na tyle, aby kontynuować produkcję i w 2005 roku ją zakończono.