Suzuki S-Cross to crossover SUV segmentu C produkowany przez japońskiego producenta pod tą nazwą od 2021 roku. Wcześniej, od 2013 roku model pierwszej generacji występował w ofercie jako Suzuki SX4 S-Cross.
W 2012 roku podczas paryskiego salonu samochodowego Suzuki ujawniło futurystyczne studium kompaktowego crossovera pod nazwą Suzuki S-Cross Concept. Futurystyczne studium kompaktowego crossovera było zapowiedzią nadchodzącego modelu produkcyjnego.
Ostatecznie model zadebiutował wiosną 2013 roku w trakcie salonu motoryzacyjnego odbywającego się w Genewie, gdzie przedstawiono Suzuki SX4 S-Cross w wersji produkcyjnej, która była luźno oparta na przedstawionym pół roku wcześniej koncepcie.
Tuż po debiucie w 2013 roku Suzuki SX4 S-CROSS dołączył też do grona najbezpieczniejszych samochodów w Europie, otrzymując najwyższą możliwą ocenę 5 gwiazdek od Euro NCAP.
I generacja (2013-2021)
Od początku produkcji aż do września 2016 roku, w SX4 S-Cross dostępny był tylko silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 88 kW / 120 KM (Suzuki M16a) w zestawieniu z 5-biegową skrzynią manualną oraz silnik wysokoprężny tej samej wielkości i mocy, ale pochodzący od Fiata, który zestawiano ze skrzynią manualną 6-biegową.
Od początku dostępna była również konfiguracja z bezstopniową przekładnią automatyczną (CVT) w przypadku jednostki benzynowej, natomiast do wersji wysokoprężnej można było zamówić fiatowski 6-stopniowy automat (TCSS) dopiero od jesieni 2015 roku. Pod koniec 2015 roku gama modelowa została nieco odświeżona i od tego momentu automatyczne skrzynie biegów CVT i TCSS były dostępne tylko w połączeniu z najwyższym wyposażeniem.
Gruntownych zmian w Suzuki SX4 S-Cross pierwszej generacji dokonano w 2016 roku. Auto zyskało m.in. przeprojektowany przód, natomiast 1,6-litrowy silnik benzynowy zastąpiono turbodoładowanymi silnikami benzynowymi Boosterjet o pojemnościach 1,0 lub 1,4 litra pochodzącymi z Suzuki Baleno. Zrezygnowano też z przekładni CVT na rzecz 6-biegowego automatu stosowanego już w Suzuki Vitara.
II generacja (2021-)
Pod koniec listopada 2021 roku zaprezentowano mocno przeprojektowaną drugą generację modelu, która od tej pory jest określana jako Suzuki S-Cross. Z początku model wyposażony był w turbodoładowany silnik 1.4 Boosterjet (K14D) z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem mild hybrid 48 SHVS, zapewniający 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min, napęd na cztery koła Allgrip Select oraz szereg zaawansowanych systemów wspomagających bezpieczeństwo.
W drugiej połowie 2022 roku uzupełniono ofertę o pełną hybrydę, wprowadzając model Suzuki S-Cross z układem napędowym Strong Hybrid, dostępny wyłącznie w zestawieniu ze skrzynią zautomatyzowaną 6AGS.