Suzuki SX4 to kompaktowy crossover segmentu B (auta małe) produkowany przez jaopńskiego producenta od 2006 roku. Model został wprowadzony na rynek w miejsce Suzuki Ignis i Suzuki Liana.
Suzuki SX4 zostało zaprojektowane przy współpracy z koncernem Fiata (Italdesign Giugiaro Studio), który w swojej ofercie miał bliźniaczy model, sprzedawany jako Fiat Sedici.
Pięciodrzwiowe auto pojawiło się na rynku w 2006 roku i było dostępne w postaci pięciodrzwiowego hatchbacka i czterodrzwiowego sedana (od 2008 roku). Wyposażano je w napęd na przednią oś lub na wszystkie 4 koła. W 2008 roku Suzuki SX4 w specjalnej wersji WRC zadebiutowało na Rajdowych Mistrzostwach Świata organizowanych przez FIA.
W 2009 roku Suzuki dokonało faceliftingu modelu SX4 nadając mu cechy samochodu nieco wyższej klasy. Model nadal był wyposażony w napęd na dwa koła (2WD) lub opcjonalnie w inteligentny napęd na cztery koła (i-AWD). Silnik DDiS (Direct Diesel injection by Suzuki) o pojemności 1.9 litra został zastąpiony jednostką o pojemności 2.0 litra DDiS, (320 Nm 1 500 obr/min) przy zredukowanej emisji CO2.
Również w nowym silniku benzynowym o pojemności 1.5 litra, o zmiennych fazach rozrządu VVT (variable valve timing) obniżono poziom emisji dwutlenku węgla, a silnik o pojemności 1,6 l z VVT zapewniał lepsze osiągi, oferując większą moc rzędu 120 KM przy 6000 obr/min.
Produkcja modelu zakończyła się w połowie 2014 roku, ale samochody były dostępne w ofercie salonów sprzedaży jeszcze do lata 2015 roku jako Suzuki SX4 Classic.
Następca linii SX4 pojawił się jesienią 2013 roku. Jako większe od poprzednika, Suzuki SX4 S-Cross przeskoczyło do segmentu C, ale od tego momentu dostępne było już tylko w jednej wersji nadwoziowej.