Suzuki Vitara to chyba najpopularniejszy terenowy model Suzuki. Produkowana w latach 1988-1998 pierwsza generacja oraz kolejne w latach późniejszych zawsze cieszyły się niesłabnącym uznaniem na całym świecie.
Nie bez znaczenia jest oczywiście fakt, że to auto zachowuje się naprawdę dzielnie na wszelkiego typu bezdrożach i potrafi dostarczyć wiele radości z jazdy, dzięki czemu Suzuki Vitara odniosła natychmiastowy sukces w całej Europie.
Jesienią 1990 roku Suzuki dodało do oferty pięciodrzwiową wersję modelu zwaną również jako Suzuki Vitara Long, która opcjonalnie była dostępna z 2 litrowym silnikiem benzynowym V6 o mocy 100 kW (136 KM).
Modele drugiej i trzeciej generacji znane były na rynku europejskim jako Suzuki Grand Vitara.
W 2014 podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show, Suzuki zaprezentowało model Suzuki Vitara czwartej generacji, opracowany na bazie koncepcyjnego modelu Suzuki iV-4, który po wprowadzonych zmianach stał się kompaktowym SUVem typu crossover. Całkowicie nowa odsłona modelu, która do seryjnej produkcji trafiła w 2015 roku jest o 125 mm krótsza, o 85 mm niższa i ma rozstaw osi o 140 mm mniejszy niż Suzuki Grand Vitara poprzedniej generacji, co ułatwia jazdę np. po wąskich drogach i ciasnych parkingach.
W momencie premiery czwartej odsłony Suzuki Vitara do wyboru były dwa silniki benzynowe, jeden o pojemności 1,6 litra i mocy 88 kW (120 KM) i drugi o pojemności 1.4 Boosterjet o mocy 103 kW (140 KM) oraz pochodzący do Fiata silnik Diesla 1.6 DDiS o mocy 88 kW (120 KM). Silniki można było łączyć z napędem na wszystkie koła Allgrip. Jesienią 2018 roku jednostki 1,6 zastąpiono turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,0 litra i mocy 82 kW (111 KM), a silniki wysokoprężne wycofano z oferty.
Podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2018 roku japoński producent zaprezentował odnowioną wersję modelu Suzuki Vitara. Od kwietnia 2020 roku dostępny jest jedynie silnik o pojemności 1,4 litra Boosterjet o mocy 95 kW (129 KM).