W ramach liftingu jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki Suzuki wyposażono w wiele nowych systemów (w tym odpowiedzialnych za bezpieczeństwo), a na zrestylizowanej desce rozdzielczej znalazł się 9-calowy wyświetlacz audio. Hybryda Suzuki jest oszczędna, a dzięki pewności prowadzenia na różnych nawierzchniach oferuje swobodę odkrywania świata.
Suzuki Vitara facelifting 2024
- Design typowego SUV
- System ALLGRIP SELECT 4x4
- Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
- 9-calowy ekran audio
- Wyrafinowane wnętrze
- Suzuki Connect
- Oszczędna hybryda
Design
Nowa Vitara ma charakterystyczną sylwetkę z osłoną chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni, zwężającymi się reflektorami i uniesioną ku tyłowi linią boków nadwozia. Linia Vitary jest ponadczasowa, kojarzy z codziennością podróżowania w mieście i długimi, weekendowymi wypadami. Inspiruje do wypraw w nieznane.
Nowe kolory nadwozia
W gamie kolorystycznej Vitary jest dziesięć opcji – samochody można zamawiać w jednym z pięciu lakierów jednokolorowych (wszystkie, prócz podstawowego białego White są metalizowane) lub w pięciu tzw. dwutonowych (z dachem w innym kolorze). Wśród nich są nowości: połączenie Sphere Blue Pearl z dachem w kolorze Cosmic Black Pearl Metallic oraz Titan Dark Grey Pearl Metallic.
ALLGRIP SELECT 4x4
Nowa Vitara jest wyposażona w sprawdzony system ALLGRIP SELECT 4WD, który ułatwia jazdę także po drogach nieutwardzonych. Umożliwia wybór jednego z czterech trybów napędu na cztery koła (Auto, Sport, Snow i Lock), które można wygodnie włączać za pomocą pokrętła znajdującego się na konsoli środkowej.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
Suzuki Vitara to zaawansowane technologie bezpieczeństwa i systemy wspomagania jazdy, które pomagają chronić kierowcę i pasażerów. Wśród pięciu najważniejszych, które zostały zaktualizowane w ramach liftingu na rok 2024, są m.in.:
- DSBS II (Dual Sensor Brake Support II - II generacji układ reagowania przedkolizyjnego z detekcją dwukanałową) - Nowy układ reagowania przedkolizyjnego Dual Sensor Brake Support II (DSBSII) działa jeszcze skuteczniej niż w poprzedniej Vitarze, m.in. dzięki większemu zasięgowi. DSBS II jest w stanie wykryć inne pojazdy, motocykle oraz pieszych znajdujących się przed maską lub poruszających się po przekątnych przed pojazdem.
- DMS (Driver Monitoring System - system monitorowania kierowcy) - Monitoruje oczy i twarz kierowcy za pomocą kamery umieszczonej na desce rozdzielczej. Jeśli system wykryje, że kierowca jest senny, zasypia lub odwraca wzrok od drogi, włączy się alarm ostrzegawczy oraz wyświetli odpowiedni komunikat.
- ACC (Adaptive Cruise Control - tempomat adaptacyjny) - Ogranicza zmęczenie kierowcy podczas długich podróży. W ruchu ulicznym system wykorzystuje radar pracujący na falach milimetrowych oraz kamerę monoskopową do pomiaru odległości od pojazdu poprzedzającego - w razie potrzeby Vitara samoczynnie przyspiesza lub zwalnia, aby utrzymać zadaną odległość. Jeżeli droga jest wolna, system utrzymuje żądaną prędkość. ACC jest połączony z systemem rozpoznawania znaków drogowych, co ułatwia przestrzeganie obowiązujących ograniczeń prędkości.
- LKA (Lane Keep Assist - wspomaganie utrzymania pasa ruchu) - Przy włączonym tempomacie adaptacyjnym LKA pomaga utrzymać pojazd na środku pasa ruchu. Gdy oznakowanie pasa ruchu nie jest jasne czy wystarczająco dokładne, system wykorzystuje informacje uzyskane z toru jazdy poprzedzającego pojazdu.
- TSR (Traffic Sign Recognition - system rozpoznawania znaków drogowych) / ogranicznik prędkości - Vitara na wyświetlaczu pokazuje znaki drogowe, które wykrywa za pomocą kamery monoskopowej. W przypadku przekroczenia prędkości wskazanej na znaku drogowym zaczyna migać ikona ostrzegawcza, a jeśli kierowca na taki sygnał nie zareaguje i nie zwolni, włączy się sygnał dźwiękowy. Z kolei ogranicznik redukuje prędkość do wartości ustawionej przez kierowcę. Można także używać ogranicznika w połączeniu z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, aby dostosować się do obowiązującego ograniczenia prędkości.
Dzięki systemom (wymienionym poniżej) Suzuki Vitara po liftingu odpowiada ogólnym przepisom bezpieczeństwa (GSR2):
- Ochrona przy zderzeniach czołowych
- Ochrona przed uderzeniami z boku
- Integralność układu paliwowego
- System hamowania awaryjnego
- Wykrywanie obiektów przy cofaniu
- System utrzymywania pasa ruchu
- Cyberbezpieczeństwo i system zarządzający cyberbezpieczeństwem
- Inteligentny asystent prędkości
- System ostrzegający o zmęczeniu i możliwości zaśnięcia za kierownicą
- Blokada antyalkoholowa
- Rejestrator informacji o zdarzeniach drogowych
- Aktualizacja oprogramowania
System multimedialny z ekranem dotykowym 9”
Nowy system audio z 9-calowym wyświetlaczem umożliwia kierowcy szybkie sprawdzenie ustawień auta i najważniejszych danych eksploatacyjnych. System obsługuje także łączność ze smartfonami przez USB i Wi-Fi®, co umożliwia korzystanie z różnych aplikacji za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto™.
Dopracowane wnętrze
Wnętrze nowej Vitary zaprojektowano tak, aby wszystkim na pokładzie podróżowało się wygodniej. Nowa Vitara w wybranych wersjach jest wyposażona w panoramiczny dach (otwierany, o dużej powierzchni). Dla wszystkich – kierowcy i pasażerów – przewidziano przemyślane i funkcjonalne schowki.
Suzuki Connect
Aplikacja na smartfony i zarazem pakiet usług umożliwiających kierowcom zdalne monitorowanie pojazdu. Suzuki Connect można także połączyć z systemem multimedialnym i wyświetlać powiadomienia na ekranie. W ofercie siedem funkcji, dzięki którym życie za kierownicą może być wygodniejsze:
- informacje eksploatacyjne
- lokalizator miejsca parkowania
- historia jazdy
- alarm dotyczący stref wyłączonych z ruchu (tzw. geofencing) i ograniczeń wjazdu w określonych godzinach
- powiadomienie dotyczące bezpieczeństwa
- lampka ostrzegawcza
- powiadomienia: o przeglądach okresowych /akcjach serwisoo-przywoławczych
1.5 DUALJET Hybrid
Silnik 1,5 DUALJET wykorzystuje system podwójnych wtryskiwaczy, co pomaga zwiększyć wydajność cieplną. Silnik charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i niską emisją spalin oraz doskonałym momentem obrotowym w całym zakresie obrotów, co zapewnia dynamiczne i płynne przyspieszanie. Hybrydę tworzy generator, akumulator litowo-jonowy 140 V i 6-stopniowa skrzynia biegów AGS. Generator nie tylko zapewnia moc do jazdy w trybie całkowicie elektrycznym, ale także interweniuje podczas zmiany biegów, zapewniając płynniejsze przyspieszanie. Wytwarza również energię elektryczną do ładowania akumulatorów podczas jazdy i zwalniania.
1.4 BOOSTERJET 48V SHVS mild Hybrid
W nowej Vitarze dostępny jest również silnik 1.4 BOOSTERJET z systemem miękkiej hybrydy 48V SHVS. Silnik wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa (zapewniający wysoką wydajność paliwową oraz odpowiednią moc), a także turbosprężarkę z intercoolerem (zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach). SHVS wykorzystuje zintegrowany generator-rozrusznik (ISG) i wysokowydajny akumulator litowo-jonowy 48V, który zapewnia doskonałą wydajność ładowania i zasilania. Oprócz szybkiego i cichego uruchamiania silnika ISG wspomaga silnik elektryczny (celem jest oszczędne przyspieszanie), a podczas zwalniania generuje energię elektryczną do ładowania akumulatorów.