W 2006 roku Suzuki osiągnęło, na światowych rynkach, wysoki poziom sprzedaży swoich strategicznych modeli - Swift, Grand Vitara i SX4. W stosunku do 2005 r. zanotowano 8% wzrostu. Całkowita sprzedaż na świecie wyniosła 2.174 tys. aut. Zainteresowanie samochodami Suzuki jest tak duże, że sprzedawcy odczuwają niedostatki dostaw.
Zgodnie z zapowiedziami z sierpnia ubiegłego roku, Magyar Suzuki Corporation, będzie podnosiło poziom produkcji ze 160 tysięcy egzemplarzy w roku 2006 do 300 tysięcy egzemplarzy w roku 2008. Ponadto Suzuki planuje otwarcie nowych zakładów w Japonii w roku 2008 co w 2009 r. pozwoli na zwiększenie światowych mocy produkcyjnych korporacji do 3 milionów aut rocznie.
W ub.r Suzuki sprzedało w Europie 302 tys. samochodów (11% wzrostu w stosunku do roku poprzedniego) włączając w to 25 tys. egzemplarzy modelu SX4, który miał swoją premierę wiosną ub.r. W 2007 roku Suzuki planuje: sprzedaż modelu SX4 na poziomie 55 tys. i całkowitą sprzedaż samochodów na poziomie 340 tys. (13% wzrostu w stosunku do roku poprzedniego) oraz:
Wprowadzenie na rynek modelu SX4 Sedan, będącego doskonałą propozycją jako auto rodzinne i firmowe Wprowadzenie nowego silnika wysokoprężnego 1.6 litra DDiS (do modelu SX4 hatchback / 1.6 litra 5MT: 66kW/4000 obr/min i 215Nm / 1750 obr/min).
Aby sprostać rosnącemu zainteresowaniu na rynek europejski będą dostarczane samochody produkowane w Japonii. Na rok 2008 Suzuki wyznaczyło sobie za cel sprzedaż 360 tys. aut w Europie (6% wzrostu w stosunku do roku 2007). W roku 2007 Suzuki zamierza zwiększyć swoje zaangażowanie w sportach motorowych. Nasze samochody nadal będą startowały w JRC, rajdach wysokogórskich i wyścigach motocyklowych. Począwszy od roku 2008 Suzuki zamierza w pełni uczestniczyć w czołówce imprez rajdowych, w rajdach WRC. W ramach przygotowań planowane jest uczestnictwo w dwóch rundach WRC. Mając na celu szeroką prezentację i promowanie marki Suzuki wśród miłośników sportów motorowych w różnych krajach, od wiosny br. Suzuki zamierza organizować markowe puchary modelu Swift Sport.
SX4 Sedan
Suzuki SX4 Sedan to limuzyna powstała z modelu SX4. Jest autem eleganckim i praktycznym. Nadwozie zostało zaprojektowane tak, aby codzienne korzystanie z samochodu było łatwe i nie sprawiało żadnych problemów. Dzięki wysoko poprowadzonej linia dachu uzyskano wyjątkowo przestronne wnętrze, wygodne funkcjonalne. Bez trudu zajmują w nim miejsca nawet osoby o ponad przeciętnym wzroście. Dla Suzuki model SX4 sedan jest wyznacznikiem podróży w komfortowych warunkach.
Doskonałe prowadzenie samochodu zapewniają m.in.: bardzo sztywne nadwozie i sztywne punkty mocowania zawieszenia oraz mocne wahacze przejęte z SX4 hatchback. Na Genewski Salon Samochodowy została przygotowana także specjalna wersja: SX4 Sedan Sport. Auto zbudowane na bazie seryjnego modelu wyposażono w 17 calowe koła i 2 litrowy silnik.
Sport motorowy
Na rok 2008 zaplanowana jest premiera Suzuki SX4 WRC w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata WRC. Prace nad samochodem zbliżają się do końca. W ubiegłym miesiącu zakończono w Japonii wszystkie testy. Na początku kwietnia rozpoczyna się cykl testowy w Europie. Egzaminem dającym możliwość ostatecznego przygotowania SX4 WRC do debiutu w sezonie 2008. będą starty - na zasadach testowych - w Rajdzie Korsyki w październiku, i w Rajdzie Wielkiej Brytanii w listopadzie.
Celem Suzuki jest zdobycie tytułu mistrzowskiego, lecz równocześnie Suzuki będzie wspierało lokalne puchary markowe Swift Sport w celu promocji i rozwijania kontaktów z entuzjastami sportów motorowych.
Projekt Splash
Projekt Splash jest "modelem klinicznym" wskazującym kierunek drugiej fazy światowej strategii rozwoju Suzuki. W fazie pierwszej wprowadzono na rynek modele: Swift, Grand Vitara i SX4.
Zamierzamy rozwinąć ideę samochodu dla każdego członka rodziny. Chcemy zaspokoić najbardziej wyrafinowane potrzeby naszych klientów. Dlatego będziemy im proponować auto znakomicie sprawdzające się w różnorodnych sytuacjach. Zastosowanie płyty podłogowej ze Swifta zapewni pewność prowadzenia modelu Swift. Wysokie, przestronne i wygodne nadwozie, połączy z kabiną współczesny design. Jesteśmy przekonani, że wykorzystując dotychczasowe doświadczenia projektanci dadzą autu cechy przyjazne dla użytkownika. Ta koncepcja zaprezentowana na Paryskim Salonie Samochodowym 2006 otrzymywała dobre recenzje. Prace nad projektem są kontynuowane, a ich ostatecznym celem jest uruchomienie produkcji.