Nowością Suzuki w klasie uniwersalnych samochodów kompaktowych jest model IGNIS. Celem konstruktorów było stworzenie auta, które doskonale sprawować się będzie zarówno w mieście, jak i poza nim. Nadaje się do sportowej jazdy i dzięki opcji napędu na cztery koła do jazdy po drogach nieutwardzonych. Tym sposobem powstał interesujący pojazd, w którym zastosowano nowy silnik, zawieszenie, hamulce oraz pakiet bezpieczeństwa. Najważniejsze zalety to jednak wysoka funkcjonalność, która łączy przestronność klasy MPV w nadwoziu o rozmiarach kompaktowego hatchbacka.
Wygląd Suzuki Ignis niewątpliwie wyróżnia go spośród tłumu. Mocno zaznaczona linia boczna wznosi się od przodu do tyłu pojazdu, co dodaje dynamiki. Terenowe atrybuty podkreśla wysoki prześwit a indywidualność - śmiałe kolory nadwozia.
Funkcjonalność samochodu zapewniają szeroko otwierane drzwi boczne i tylne drzwi otwierane do góry. Ułatwia to wsiadanie i załadunek bagażu. Bagażnik ma pojemność 419 litrów i wyposażono go w płaską podłogę, pod którą znalazł się praktyczny "koszyk" na dodatkowe przedmioty. Przestronna kabina pomieścić może pięć osób. Dobrą widoczność zapewniają im wysoko umieszczone fotele.
Pakiet bezpieczeństwa obejmuje wzmocnienia kabiny pasażerskiej, kontrolowane strefy zgniotu oraz opcjonalnie: poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Za dopłatą dostępny jest także układ ABS.
Do napędu posłużył nowy, szesnastozaworowy silnik o pojemności skokowej 1328 cm3. Może on współpracować zarówno z pięciobiegową przekładnią ręczną jak i z czterostopniowym automatem. Moc maksymalna jednostki wynosi 61 kW (83 KM) przy 5500 obr/min a maksymalny moment obrotowy to 110 Nm (11,2 kgm) przy 3500 obr/min. Przeciętne zużycie paliwa producent określa na 6,4 l/100 km.