...30-letni Nicolas Bernardi. Na prawym fotelu zasiądzie znany doskonale w Polsce, wieloletni pilot Krzysztofa Hołowczyca, 39-letni Belg Jean-Marc Fortin. W kończącym sezon Rajdzie Wielkiej Brytanii (30 listopada – 2 grudnia), za sterami Suzuki SX4 WRC zasiądzie doskonały, niezwykle doświadczony Fin, uznany ekspert od nawierzchni szutrowych, 46-letni Sebastian Lindholm, którego pilotem będzie jego rodak, 35-letni Tomi Tuominen. "Bernardi i Lindholm to znakomici kierowcy ze znaczącym doświadczeniem w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Liczymy, że osiągną wyniki, jakich oczekujemy w tym roku, a przy tym, co dla nas wyjątkowo istotne, zdobędą cenne doświadczenia przed przyszłym sezonem", powiedział szef zespołu, Nobuhiro "Monster" Tajima.
Suzuki ma też przyjemność ogłosić, że program SX4 WRC będzie wspierany przez Shell International Petroleum Company Limited.
Prace nad przygotowaniem samochodu są daleko zaawansowane. W ostatnich miesiącach zespół prowadził intensywne testy samochodu, zarówno na nawierzchniach szutrowych, jak i asfaltowych. Suzuki SX4 WRC jest już gotowy do swego oficjalnego debiutu w Rajdzie Francji, który rozpocznie się na Korsyce 12 października. Wtedy właśnie samochód przejdzie chrzest w prawdziwych warunkach bojowych. Kolejna próba to Rajd Wielkiej Brytanii (30 listopada - 2 grudnia). W roku 2008 zespół Suzuki wystartuje we wszystkich rundach WRC.
Jednocześnie zespół Suzuki myśli o nieco bardziej odległej przyszłości i prowadzi już prace z myślą o nowym regulaminie FIA, który będzie obowiązywał od roku 2012. W przygotowaniach do nowej ery WRC zespół wykorzysta wcześniej zdobyte doświadczenia.
Prezes Suzuki Sport jest pełen optymizmu przed debiutem: "Wyniki europejskich testów przekroczyły nasze oczekiwania. Samochód, nad którym cały czas pracujemy został doskonale oceniony przez kierowców. Ma doskonałe osiągi. Dlatego oczekujemy dobrego wyniku już w Rajdzie Francji." Ambicje Tajimy i całego zespołu w sezonie 2008 sięgają miejsca na podium: "W sporcie najważniejsze jest zwycięstwo. Dlatego naszym celem jest nie tylko kończenie rajdów, ale miejsce na podium."
Program startów w WRC to dla Suzuki jedno z najważniejszych przedsięwzięć marketingowych ostatnich lat, a także najbliższej przyszłości. Przyczyni się do utrwalenia wizerunku i wzrostu świadomości marki Suzuki, jako jednego z największych na świecie producentów nowoczesnych samochodów ze sportowym akcentem. Doświadczenia zdobyte w sporcie zostaną wykorzystane w projektowaniu nowych modeli, które będą wprowadzane na rynek w przyszłości, stanowiąc część globalnego programu rozwoju nowych produktów Suzuki.
Decyzja Suzuki o udziale w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA, jednej z dwóch najważniejszych serii w sporcie motorowym na świecie obok F1, jest wynikiem sukcesów osiągniętych w Mistrzostwach Świata Juniorów (JRC) od roku 2002. Suzuki Ignis Super 1600 wygrał te mistrzostwa w roku 2004. W sezonie 2006 fabryczne załogi startujące samochodami Suzuki Swift Super 1600 ukończyły rywalizację na drugim i trzecim miejscu, a tegoroczne dotychczasowe wyniki są bardzo obiecujące.