Podczas salonu Auto Expo 2008 w New Delhi, Suzuki przedstawi po raz pierwszy model Concept A-Star.
Model, który trafi do produkcji seryjnej to pięciodrzwiowy hatchback segmentu A. W pracach projektowych inżynierowie skupili się na osiągnięciu najwyższego możliwego poziomu w dziedzinie ochrony środowiska i komfortu podróżowania.
Samochód wyposażony będzie w nowy silnik benzynowy o konstrukcji aluminiowej i pojemności 1,0 litra, spełniający wymogi normy Euro 5, o emisji CO2 niższej od europejskich konkurentów (celem jest osiągnięcie poziomu poniżej 109 g/km). Podobnie, jak poprzednie modele zaprojektowane w ramach światowej strategii Suzuki, samochód będzie łączył sportowe, fascynujące własności i osiągi z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa.
SMC przywiązuje wielką wagę do rynku indyjskiego. Dotychczasowe wysiłki Suzuki przyniosły znaczący wkład w rozwój przemysłu motoryzacyjnego w tym kraju i pozwoliły zdobyć ponad 50 % udziałów w szybko rosnącym indyjskim rynku samochodów osobowych.
Koncern SMC już dawno zauważył i docenił atrakcyjność i ogromny potencjał rynku Indii. Porozumienie z rządem tego kraju doprowadziło do powstania spółki Maruti Udyog Limited (obecnie działającej pod nazwą Maruti Suzuki India Limited, jako spółka zależna SMC), która produkuje samochody w mieście Gurgaon od grudnia 1983 roku. Dzisiaj, po blisko ćwierć wieku działalności, dzięki zdobytej przewadze technologicznej, personelowi o najwyższych kwalifikacjach i wdrożeniu najbardziej zaawansowanych systemów produkcji i standardów kontroli, Maruti Suzuki India buduje samochody o światowej jakości.
Samochód produkcyjny, który odziedziczy wiele motywów i cech stylistycznych modelu Concept A-Star będzie produkowany w zakładzie Maruti Suzuki India w Manesar z przeznaczeniem głównie na rynki europejskie, ale będzie sprzedawany także w innych krajach, w tym w Indiach. Początek produkcji zaplanowano na październik 2008 roku. Pierwsze partie samochodów trafią do Europy w grudniu 2008, a później także na rynki innych krajów całego świata.
Nowy aluminiowy silnik o pojemności 1.0 litra będzie produkowany przez zakłady Maruti Suzuki India, a manualna skrzynia biegów – przez Suzuki Powertrain India, należący do SMC, znajdujący się w sąsiedztwie Maruti Suzuki India w Manesar.
Suzuki Powertrain India produkuje obecnie silnik wysokoprężny o pojemności 1.3 litra, ale SMC nie planuje obecnie montować tej jednostki w wersji produkcyjnej nowego samochodu ze względu na znakomite walory ekologiczne nowego silnika benzynowego. W przyszłości SMC być może rozważy możliwość zastosowania małego silnika wysokoprężnego z fabryki Suzuki Powertrain India.
Indie to rynek niezwykle ważny w światowej strategii Suzuki, dlatego SMC planuje łączne inwestycje o wartości 200 miliardów jenów w swoje fabryki w tym kraju w latach 2007 – 2009. (Suma ta obejmuje nakłady inwestycyjne na produkcję nowego modelu strategicznego.) Plany przewidują zwiększenie zdolności produkcyjnej zakładu Maruti Suzuki India do 960 000 samochodów rocznie do marca 2010, aby z jednej strony zaspokoić rosnący popyt rynku indyjskiego, a z drugiej rozwinąć eksport nowego strategicznego modelu z Indii na rynki całego świata.
Warto też wspomnieć, że Maruti Suzuki India, dzięki transferowi zaawansowanych technologii i know-how z SMC, staje się coraz bardziej uznanym centrum badań i rozwoju. Umożliwia to prowadzenie pod nadzorem SMC własnych prac, na przykład nad adaptacją modeli zaprojektowanych w Japonii do specyficznych wymagań rynku indyjskiego. SMC planuje kolejne inwestycje w spółkę Maruti Suzuki India i rozwój działu badawczego tak, aby pełnił on kluczową rolę w światowej strategii Suzuki.
Concept A-Star jest pierwszym samochodem koncepcyjnym, nad którym począwszy od wstępnego etapu prac stylizacyjnych pracowali specjaliści działu badań i rozwoju firmy Maruti Suzuki India. Jest to najlepszy dowód uznania dla kwalifikacji indyjskich inżynierów.