Suzuki we Frankfurcie
Suzuki jest jedną z nielicznych na świecie firm produkujących zarówno samochody jak i motocykle. Jedne i drugie odznaczają się doskonałą jakością oraz mają świetną opinię wśród użytkowników. Niemal co roku Suzuki prezentuje nowe modele na międzynarodowych salonach motoryzacyjnych.
Podczas tegorocznego salonu we Frankfurcie na stoisku Suzuki dużym zainteresowaniem cieszyły się samochody sportowe. Najwięcej ludzi gromadziło się wokół koncepcyjnego roadstera GSX-R4. Niewiele mniej ich było przy pojazdach Formula Car przeznaczonych dla młodych i początkujących entuzjastów wyścigów.
Roadster GSX- R4
Jest lekkim autem, którego konstrukcja potwierdza wysoki poziom sportowych pojazdów Suzuki. Zwraca uwagę stylistyką, konstrukcją, kolorystyką – zresztą niemal każdym szczegółem, takim np. jak oryginalne felgi. Roadster pokazuje nieprzeciętne możliwości firmy Suzuki, stawia ją w jednym rzędzie z najpoważniejszymi na świecie producentami takich aut. Roadster jest napędzany silnikiem... motocyklowym, pochodzącym z Hayabusa GSX-1300 R (stąd oznaczenie GSX w nazwie). Hayabusa zaś, to najmocniejszy motocykl Suzuki – pierwszy na świecie produkowany seryjnie, który osiąga szybkość ponad 300 km/h. Według technologii stosowanej w motocyklach i od lat sprawdzającej się w najszybszych jednośladach skonstruowano również lekką, bardzo sztywną ramę, na której została zamontowana niekonwencjonalna karoseria Roadstera.
Zastosowany w nim silnik jest praktycznie identyczny z montowanym w Hayabusa (przeróbki dotyczą głównie innego sposobu zawieszenia w ramie samochodu): 4-cylindrowy, 16-zaworowy o mocy 129 kW (175 KM) przy 9800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 138 Nm/7000, 6-biegowa skrzynia sekwencyjna, ciężar 640 kg. Auto z tym napędem osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Ogumienie: przód 185/45 R20, tył 195/45 R20. Hamulce tarczowe z przodu i z tylu.
Roadster GSX- R4 jest na razie pojazdem koncepcyjnym. Być może w przyszłości będzie produkowany w krótkich seriach. Na pewno znalazłby wielu chętnych.
Formuła Suzuki Kei Sport
Są to samochody przeznaczone przez dział sportu Suzuki dla młodych i początkujących zawodników, chcących w przyszłości zostać kierowcami wyścigowymi, nawet w Formule 1.
Kei Sport jest lekkim pojazdem ważącym zaledwie 410 kg i wyposażonym w ogumienie przednie 150/530 R13 oraz tylne 180/50VR13. Auto napędza 3-cylindrowy, 12-zaworowy silnik Suzuki Kei o pojemności 660 cm³ i mocy 47kW(64 KM) przy 6500 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 106 Nm/8500. Skrzynia przekładniowa jest 5-biegowa manualna. Suzuki Kei osiąga maksymalną szybkość 200 km/h.
Formuła Suzuki Hayabusa
Samochód jest przeznaczony dla kierowców z pewnym doświadczeniem wyścigowym. Stanowi pojazd przejściowy do aut silniejszych i szybszych. W Formule Hayabusa rozgrywane są w Japonii wyścigi zwane One-Make-Race-Series 2001.
Jak wskazuje nazwa, napęd Suzuki Hayabusa stanowi silnik motocyklowy Hayabusa pojemności 1,3 litra. Pod względem mocy – 129kW (175 KM) – jest on identyczny jak montowany w Roadsterze, lecz osiąga tę moc przy znacznie mniejszych obrotach (7000 obr./min.). Ze względu na bardzo korzystny stosunek mocy do ciężaru (tylko 430 kg), ma od Roadstera lepsze przyspieszenia i o 10 km/h większą prędkość maksymalną. Auto wyposażone jest w skrzynię 6-biegową sekwencyjną i ogumienie: przód 180/50R13, tył 240/45VR13.