Mistrzostwa świata Super 1600 Championship otrzymały w tym roku nową nazwę – Junior World Rally Championship, w skrócie Junior WRC. W sezonie 2002 na ich trasach zobaczymy trzy samochody Suzuki, które będą tworzyć zespół Suzuki Ignis Super 1600.
Rajdowe auta Junior WRC muszą mieć napęd na przednią oś, pojemność silników do 1600 cm³, przy maksimum 9000 obr./min., wlot powietrza do gaźnika ograniczony do 60 mm, ciężar bez paliwa do 950 kg. Są też inne ograniczenia, wynikające z konieczności obniżenia kosztów budowy i eksploatacji pojazdów. Cena auta gotowego do startu nie może przekroczyć 100 tys. dolarów. Regulamin zabrania np. stosowania stopów tytanu i magnezu, limitowana jest liczba opon. Na jeden samochód nie może być więcej niż czterech mechaników.
W mistrzostwach Junior WRC nie mogą startować pojazdy fabryczne. Dlatego decyzją Suzuki Sport Co. pod nazwą Team Suzuki Ignis wystąpią trzy prywatne zespoły: z Japonii, Finlandii i Niemiec. W 2002 roku Ignisy Super 1600 w mistrzostwach Junior WRC prowadzić będzie japońska załoga Kazuhiro Niwa-Kohei Kusaka, fińska Juha Kangas-Mika Ovaskainen oraz niemiecka Nikolaus Schelle-Gerhard Weiss. Suzuki zapewni im samochody, udzieli niezbędnej pomocy technicznej i organizacyjnej.
Suzuki Sport Co. Ltd. istnieje od 1986 r. Dysponuje kapitałem 10 milionów jenów, zatrudnia 76 pracowników, dyrektorem jest Nobuhiro Tajima. Oddział sportu z siedzibą w Chofu koło Tokio, zajmuje się planowaniem, stylistyką, produkcją i sprzedażą sportowych prototypów i silników.
W kalendarzu 2002 roku znalazło się sześć rajdów zaliczanych do mistrzostw Junior WRC:
- 17-20 - stycznia - Rajd Monte Carlo
- 22-24 - marca - Rajd Costa Brava
- 13-16 - czerwca - Rajd Akropol
- 22-25 - sierpnia - Rajd Niemiec
- 19-22 - września - Rajd San Remo
- 14-17 - listopada - Rajd Wielkiej Brytanii
Ignis Super 1600
Ignis Super 1600 debiutował w sezonie 2001 w mistrzostwach Azji i Pacyfiku. Auto prowadzone przez doświadczonego kierowcę Nobuhiro "Monster" Tajimę (wygrywał na Suzuki najbardziej prestiżowy wyścig górski Peak Pake w USA) i pilotowane przez Julię Rabbett zostało pierwszym zwycięzcą w mistrzostwach Super 1600 Azji i Pacyfiku.
Rajdowy samochód bazuje na seryjnym 3-drzwiowym modelu, jaki bywa w sprzedaży. Auto napędza 4-cylindrowy silnik DOHC, 16-zaworowy o mocy 151 kW (206 KM) przy 8500 obr./min. Przeniesienie napędu następuje za pomocą sekwencyjnej, 6-stopniowej skrzyni Suzuki Sport. Pojazd oczywiście jest wyposażony w niezbędne urządzenia podnoszące bezpieczeństwo jazdy.