Reagując na sytuację w sprzedaży samochodów spowodowaną globalnym kryzysem ekonomicznym firma Suzuki podjęła bezzwłocznie kroki zapobiegawcze, w tym zrewidowała ocenę swojego potencjału produkcyjnego. Suzuki przewiduje, że trend malejący w przemyśle motoryzacyjnym będzie raczej długo-, niż krótkoterminowy. Aby zabezpieczyć otoczenie biznesowe na przyszłość, firma przeanalizowała wszystkie aspekty swojej działalności i zdecydowała się skupić działania na funkcjach podstawowego biznesu, takich jak systemy produkcyjne, technologie służące ochronie środowiska oraz rozwój układów napędowych i jezdnych nowej generacji. W rezultacie tych analiz Suzuki podjęło decyzję o zawieszeniu program startów w WRC począwszy od sezonu 2009.
Suzuki rozpoczęło swoje starty w Rajdowych Mistrzostwach Świata Juniorów FIA (JWRC) w roku 2002 modelem Ignis Super 1600, a kierowcy Suzuki dwukrotnie zdobyli tytuły mistrza świata. W roku 2008 firma zadebiutowała w serialu WRC. Starty zarówno w JWRC jak i w WRC miały wielki wpływ na rozwój produktów oraz działaność marketingową, kreując sportowy wizerunek marki zwłaszcza w Europe.
Suzuki będzie nadal wspierać klientów startujących w Rajdowych Mistrzostwach Świata Juniorów (JWRC), a także lokalne programy takie jak Swift Cup oraz program Swift Super 1600 w Europie i innych krajach.