Nagrody przyznawane są co roku przez międzynarodowe Jury złożone z artystów, architektów i krytyków. Pierwsza edycja plebiscytu odbyła się w 1993 roku. Tym razem obrady Jury odbyły się 7 listopada w Pałacu Sforzów w Mediolanie. Zadanie nie było łatwe albowiem do konkursu zakwalifikowano aż pięćdziesiąt nowych modeli wprowadzonych w 2003 roku.
Oprócz głównych nagród w tym roku, Jury zadecydowało o przyznaniu wyróżnień dodatkowych, wśród których Suzuki IGNIS został uhonorowany za "wyjątkową spójność formy". Nowe Suzuki otrzymało nagrodę w doborowym towarzystwie.
Dodatkowe wyróżnienia otrzymały bowiem auta takie jak: Bentley Continental GT,
Mercedes Benz SLR McLaren oraz Pininfarina Enjoy.
Wyniki plebiscytu 2003:
Auta miejskie:
1. Citroen C2
2. Fiat New Panda
Małe samochody
1. Lancia Ypsilon
2. Nissan Micra
Samochody średnie
1. Renault Megane 4-door
2. Audi A3 sedan
Samochody duże
1. Alfa Romeo 166
2. Jaguar XJ
Samochody Luksusowe
1. Maserati 4-door
Kabriolety i roadstery
1. Porsche 911 4S
2. BMW Z4
Samochody sportowe
1. Lamborghini Gallardo
2. Ferrari Challenge
Vany
1. Renault Scenic II
2. Fiat Idea
Nagrody specjalne 2003:
- Suzuki Ignis za wyjątkowa spójność formy
- Bentley Continental GT za ewolucję formy wynikającą z tradycji
- Mercedes-Benz SLR McLaren za stylizację wyjątkowo podkreślającą dynamikę
- Pininfarina Enjoy za świeżość formy pojazdu studyjnego
Oficjalne wręczenie wszystkich nagród odbędzie się 5 marca w Mediolanie 2004 roku.