...10 minut 1 sekunda 408 tysięcznych ustanowił w roku 2007. 59-letni Japończyk ściga się w Górach Skalistych od 1988 roku.
Swoje pierwsze zwycięstwo w klasie odniósł w roku 1993, a klasyfikację generalną wygrał po raz pierwszy w 1995. Chociaż tym razem nie udało się pobić rekordu i pokonać magicznej bariery 10 minut, Monster z czasem 10.15.368 zdominował rywalizację w klasie Unlimited, pokonując drugiego w klasie, dwukrotnego rajdowego mistrza świata Marcusa Gronholma z przewagą minuty i 13 sekund. W klasie Open Wheel zwyciężył Paul Dallenbach, osiągając drugi czas dnia 10:52.097. Zwycięski samochód jest zbudowany na stalowej przestrzennej ramie rurowej z nadwoziem z włókien węglowych i kewlaru, które wzorowane jest na modelu Suzuki SX4. Monster Sport SX4 to konstrukcja zbudowana specjalnie na górski wyścig Pikes Peak, podczas gdy wersja drogowa SX4 to cieszący się dużą popularnością i uznaniem wśród klientów rodzinny model klasy crossover, oferowany na wielu rynkach świata, także w Polsce, dostępny z napędem 4x4, ułatwiającym jazdę w trudnych warunkach, szczególnie na śliskiej nawierzchni.
Specyfikacja techniczna - Monster Sport SX4 Hillclimb Special
Model bazowy - SUZUKI SX4
Konstrukcja - Stalowa przestrzenna rama rurowa
Nadwozie - Włókna węglowe i kewlar
Silnik - model i pojemność H27A, 2736 ccm, podwójne turbodoładowanie
Moc maksymalna - 885 KM / 8750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy - 90,5 kgm / 6250 obr./min
Skrzynia biegów - Sekwencyjna, 6-biegowa
Masa (z kierowcą i paliwem) - 1120 kg
Wymiary (bez przedniego i tylnego skrzydła) - Długość 5300 mm, szerokość 1960 mm, wysokość 1500 mm
Rozstaw osi - 2818 mm
Opony, obręcze kół - 285/60R18, 18x11J