Rośnie sprzedaż Suzuki

Rośnie sprzedaż Suzuki29.05.2004
Suzuki Motor Corporation notuje coraz lepsze wyniki. W ubiegłym roku finansowym, który zakończył się z końcem marca 2004 r., zysk netto firmy wyniósł 43,8 mld JPY (387,9 mln USD) ...

Suzuki Motor Corporation notuje coraz lepsze wyniki. W ubiegłym roku finansowym, który zakończył się z końcem marca 2004 r., zysk netto firmy wyniósł 43,8 mld JPY (387,9 mln USD). Zysk operacyjny wzrósł w tym samym okresie o 28 procent do rekordowych 95,14 mld JPY (842,7 mln USD). Plany globalne Suzuki na nadchodzący rok to zwiększenie zysku operacyjnego brutto o 5 procent do wartości 100 mld jenów.

Spółka umocniła swoją pozycję oraz zwiększyła znacząco sprzedaż na rynku azjatyckim; w Chinach i Indiach, co pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość. Warto podkreślić, że na swoim rodzimym rynku - w Japonii - w kwietniu 2004 r. firma Suzuki uplasowała się na drugim miejscu pod względem ilości sprzedanych samochodów (51 477 sztuk), za Toyotą a przed Hondą.

W Polsce Suzuki również osiąga coraz lepsze rezultaty. "Realizując strategię większego zaangażowania na polskim rynku przebudowaliśmy swoją sieć dystrybucyjną i aktywnie wprowadzamy na rynek nowe modele samochodów. Chcemy też utrwalać wizerunek Suzuki jako producenta niezawodnych i ekonomicznych aut, których jakość zadowoli nawet najbardziej wymagających klientów." – powiedział Harumichi Uto, Prezes Zarządu Suzuki Motor Poland.

Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. - firma powstała w 1992 roku. Jej właścicielem od marca 2000 roku jest Suzuki Motor Corporation. SMP oferuje obecnie 5 modeli samochodów oraz 28 modeli motocykli i skuterów. Dodatkowe informacje dostępne są na stronie www.suzuki.com.pl

Suzuki Motor Corporation - powstała w 1920 roku. Jest znanym producentem samochodów i motocykli. SMC produkuje również silniki elektryczne, generatory prądotwórcze, pompy wodne silniki zaburtowe, instrumenty medyczne. Jest właścicielem praw do organów Hammonda. Obecnie (od 2000 roku) kierowana jest przez Osamu Suzuki, kolejnego przedstawiciela rodziny Suzuki. Główna siedziba mieści się w Hamamatsu, Shizuoka w Japonii.

W ubiegłym roku firma Suzuki Motor Corporation sprzedała w Japonii 626,753 samochodów, co pozwoliło jej osiągnąć 11% udział na rodzimym rynku i uplasowało na 4. pozycji, po takich markach jak Toyota, Nissan, Honda. W segmencie małych samochodów w Japonii Suzuki utrzymuje się na 1. pozycji od 31 lat. Dodatkowe informacje dostępne są na stronie www.globalsuzuki.com