Twin jest najmniejszym autem w rodzinie Suzuki, a równocześnie pierwszym modelem tej marki z hybrydowym układem napędu. Ten nowoczesny mini-samochód został zaprojektowany z myślą o poruszaniu się po zatłoczonych ulicach miast. Hybrydowy układ napędu, w którym silnik elektryczny wspomaga pracę jednostki spalinowej podczas ruszania, przyspieszania lub w czasie jazdy pod górę pozwala w znacznym stopniu obniżyć zużycie paliwa i ograniczyć emisję szkodliwych związków do atmosfery. Niewielkie rozmiary: 2735 mm (długość), 1475 mm (szerokość) i 1450 mm (wysokość), a także mały promień zawracania (3.6 m) czynią z niego doskonały i ekologiczny pojazd miejski.
Twin wyposażony jest w 3 cylindrowy 12 zaworowy (DOHC) silnik spalinowy o pojemności 660 cm3 i mocy 27 kW (37KM). Jego pracę wspomaga jednostka elektryczna o mocy 6 kW (w zakresie od 1500 do 4500 obr.min) i momencie obrotowym 32 Nm (przy 1500 obr.min). Przy zmniejszaniu prędkości wytwarzana przez samochód energia jest zamieniana na energię elektryczną i wykorzystywana do ładowania akumulatora o pojemności 6.3 Ah (napięcie głównego akumulatora 192 V). System kontroli układu hybrydowego automatycznie wyłącza silnik spalinowy w czasie postoju pojazdu, co pozwala na ograniczenie emisji dwutlenku węgla.
W Japonii Suzuki Twin jest dostępny w trzech wersjach: z silnikiem spalinowym i manualną 5- biegową skrzynią biegów, z silnikiem spalinowym i 3- stopniową automatyczną skrzynią biegów oraz z hybrydowym układem napędu i 4- stopniową automatyczną skrzynią biegów. Model z napędem hybrydowym jest szczególnie popularny wśród japońskich przedstawicieli władz centralnych i lokalnych, którzy chcieli w ten sposób podkreślić, że oprócz wygody cenią również wartości ekologiczne.
Wyniki sprzedaży Suzuki Twin w Japonii w okresie ostatnich 12 miesięcy:
- Wersja z silnikiem spalinowym i manualną skrzynia biegów - 1 492 sztuk
- Wersja z silnikiem spalinowym i automatyczną skrzynią biegów - 4 202 sztuk
- Wersja z hybrydowym układem napędu - 200 sztuk