Nowy Suzuki Swift już w sprzedaży

Nowy Suzuki Swift już w sprzedaży31.08.2010
Rusza sprzedaż nowego Suzuki Swifta. Następca najbardziej popularnego modelu Suzuki zadebiutuje w salonach sprzedaży już 3 września 2010 roku. Model ten jest pierwszym etapem w odnowie światowej gamy produktowej marki Suzuki.

Wytwarzany w siedmiu zakładach produkcyjnych na świecie, jest sprzedawany w ponad stu krajach na wszystkich kontynentach. Dzięki sportowej stylizacji i doskonałym osiągom, zdobył liczne nagrody branży motoryzacyjnej.

Nowy Suzuki Swift już w sprzedaży 1 Nowy Suzuki Swift ma teraz jeszcze bardziej atrakcyjną stylizację i lepsze osiągi. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa i walorom ekologicznym idealnie trafia w potrzeby współczesnego klienta. To samochód kompaktowy o sportowym charakterze. Dłuższe nadwozie (+90mm) wraz ze zwiększonym rozstawem osi (+50mm) w porównaniu do poprzedniej generacji modelu, oferuje bardziej komfortową kabinę pasażerską oraz imponujące elementy trakcyjne.

Większa dynamika, nowoczesna stylizacja oraz dbałość o środowisko sprawiają, że nowy Swift jak nigdy dotąd jest uosobieniem filozofii Suzuki wyrażonej hasłem “Way of Life!“.

Model Swift to dowód na to, że samochód o niewielkich gabarytach nie musi oznaczać wyrzeczeń czy kompromisów w kwestii wygody. Nowy Swift, z długością nadwozia poniżej 4 metrów charakteryzuje się doskonałymi osiągami i pewnym prowadzeniem na drodze. Ma wszystko, co konieczne, aby samochód dawał radość z jazdy i satysfakcję z użytkowania, przy ograniczonym negatywnym wpływie na środowisko.

Nowy model jest ewolucją swojego poprzednika, ale został wyraźnie ulepszony w kluczowych obszarach pojazdu. Posiada jeszcze bardziej atrakcyjny wygląd dzięki charakterystycznej linii nadwozia. Dostarcza dużo emocji podczas jazdy dzięki sportowemu prowadzeniu. Zużywa mniej paliwa i emituje mniej CO2.

Widok zewnętrzny
Linia nadwozia nowego Swifta jest pełna dynamiki i jednocześnie elegancji. Choć model odziedziczył po swoim poprzedniku charakterystyczne cechy sylwetki, jego kompaktowe

Nowy Suzuki Swift już w sprzedaży 2 Wnętrze
Podczas pracy nad wnętrzem kabiny, inżynierowie Suzuki wykorzystali swoje ogromne doświadczenie w projektowaniu przestrzeni małych samochodów. Dzięki temu użytkownicy znajdą w nim dostatecznie dużo przestrzeni i komfortu. Wydłużone nadwozie (+90mm) pozwoliło uzyskać więcej miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie oraz w bagażniku. Nowe, ergonomiczne fotele dbają o świetne samopoczucie podczas każdej podróży, a zdecydowana linia stylizacji i solidne wykończenie zapewniają przyjemne doznania oraz podkreślają sportowy charakter. nadwozie emanuje zupełnie nowym charakterem.

Układ kierowniczy
Nowy Swift jest wyposażony w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPS (Electric Power Steering). Specjalnie zaprojektowane przeguby wału kolumny kierowniczej zapewniają kierowcy lepsze czucie samochodu i pewniejsze prowadzenie. W układzie kierowniczym zastosowano również nową przekładnię o zmiennej wartości przełożenia VGR (Variable Gear Ratio): przełożenie jest stosunkowo „krótkie”, gdy zębatka jest w położeniu zbliżonym do środkowego, dzięki czemu samochód szybko reaguje w początkowej fazie skrętu, albo „dłuższe”, gdy koło kierownicy jest bliżej skrajnego położenia, co sprawia, że można wykonać większy skręt przy mniejszym wysiłku kierowcy. W rezultacie nowy Swift jeszcze lepiej reaguje na każdy ruch kierownicą.

Rozstaw kół i osi
Tajemnicą bardziej precyzyjnego prowadzenia Swifta jest duży rozstaw kół i osi oraz większa sztywność nadwozia oraz elementów zawieszenia. Dzięki udoskonalonej konstrukcji tylnego zawieszenia samochód zachowuje się pewnie i stabilnie zarówno przy jeździe na wprost, jak i w ciasnych zakrętach. Zmodyfikowana belka skrętna o podwyższonej sztywności umożliwia skuteczne prowadzenie kół dzięki zachowaniu kąta pochylenia koła i zbieżności kół nawet po dłuższych przebiegach.

Nowy Suzuki Swift już w sprzedaży 3 Zawieszenie{BREAJ} Niezależne zawieszenie przednie (kolumny MacPherson) ze zmodyfikowanym układem stabilizatora oraz sprężyn śrubowych zostało tak zaprojektowane, aby zredukować przechyły boczne pojazdu bez wzrostu masy własnej całego układu. W tylnym zawieszeniu zależnym zmodyfikowany przekrój belki skrętnej zapewnia większą o 50% sztywność układu, czego efektem jest lepsza kontrola geometrii kół tylnych. Zmodyfikowana konstrukcja belki skrętnej pozwoliła uzyskać większą odporność na przechyły boczne oraz zredukować jej masę.

Układ hamulcowy
Nowy Swift jest wyposażony w wentylowane tarcze hamulcowe z przodu, które dzięki zwiększonej grubości tarczy z 20 do 22 mm zapewniają wyższą skuteczność hamowania. Tylne hamulce tarczowe (lite tarcze) są oferowane jako wyposażenie standardowe dla wersji Elegance, a pozostałe wersje wyposażenia posiadają tylne hamulce bębnowe. Zaciski hamulców tarczowych są wykonane ze stopów aluminium.

Układ przeniesienia napędu
Pięciobiegowa skrzynia manualna jest wyposażona w nowy mechanizm zmiany biegów (shift-assist). Zmiana biegów jest teraz lżejsza a wybór biegu bardziej precyzyjny. Zmodyfikowane sprzęgło oraz nowa blokada przypadkowego załączenia biegu wstecznego (przy redukcji z 5-go biegu) uzupełniają listę modyfikacji układu przeniesienia napędu. Nowy Swift dostępny jest także z czterobiegową przekładnią automatyczną, w której zastosowano nową – prostą ścieżkę przesuwu dźwigni zmiany biegów. Standardowym wyposażeniem automatycznej skrzyni biegów jest funkcja Hill Hold Control (hamulec podjazdu), która zapobiega niekontrolowanemu stoczeniu się samochodu podczas ruszania pod górę.

Nowy Suzuki Swift już w sprzedaży 4 Nadwozie
Wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymałości przy jednoczesnym obniżeniu jej grubości pozwoliło uzyskać lżejsze i bardziej sztywne nadwozie. Nowy Swift posiada bardzo niski punkt ciężkości całego nadwozia co znacznie poprawia stabilność trakcyjną pojazdu. Oszczędności wynikające z redukcji masy nadwozia oraz poszczególnych elementów pojazdu (silnik, zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy) wynoszą 20 kg mniej w porównaniu do poprzedniej generacji modelu (dla wersji 5-drzwiowej).

Silnik
Nowa jednostka napędowa to silnik benzynowy K12B o pojemności 1,2l z układem zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych VVT (Variable Valve Timing). Cel, który przyświecał inżynierom Suzuki podczas projektowania nowego silnika to połączenie walorów ekologicznych z maksymalną przyjemnością z jazdy. Silnik charakteryzuje się obniżonym zużyciem paliwa (5,0 l/100km w porównaniu z 5,8 l/km w poprzedniej wersji i 4,9 l/100km z systemem EASS), niższą emisją CO2 (116 g/km / 113 g/km z systemem EASS), a zarazem wyższą mocą (69 kW) i momentem obrotowym (118 Nm). Obniżono pojemność skokową z 1328 do 1242 ccm i masę własną silnika oraz zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak układ zmiennych faz rozrządu VVT oraz system Engine Auto Stop Start (EASS).

System Engine Auto Stop Start
W nowym Swifcie zastosowano system Engine Auto Stop Start, aby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko. System ten wyłącza i włącza silnik podczas postoju bez potrzeby użycia kluczyka zapłonowego. Kiedy kierowca zatrzymuje samochód i przełącza dźwignię zmiany biegów w pozycję neutralną oraz zwolni pedał sprzęgła – system automatycznie wyłączy silnik. Po ponownym naciśnięciu pedału sprzęgła, silnik zostaje automatycznie uruchomiony, umożliwiając dalszą jazdę. Dzięki takiemu rozwiązaniu następuje obniżenie zużycia paliwa oraz niższa emisja CO2.

Nowy Suzuki Swift już w sprzedaży 5} Technologie bezpieczeństwa
Nowy Swift jest wyposażony w szereg najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa. Jako wyposażenie standardowe przewidziano takie elementy bezpieczeństwa czynnego, jak: układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z funkcją elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD oraz systemem wspomagania hamowania awaryjnego BAS. Bezpieczeństwu biernemu służy lekkie, wzmocnione nadwozie, w którym kontrolowane strefy zgniotu w sposób progresywny pochłaniają energię ewentualnej kolizji i rozprowadzają ją z dala od pasażerów zgodnie z koncepcją bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology) opracowaną przez Suzuki Motor Corporation dla samochodów osobowych. Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażone są w napinacze pirotechniczne oraz ograniczniki siły ich napięcia. Wyposażeniem standardowym jest również system przypominania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa dla pasażerów na przednich fotelach. Kształt foteli przednich oraz zagłówków został opracowany z myślą o ograniczeniu skutków urazów odcinka szyjnego kręgosłupa w chwili uderzenia w tył pojazdu. Z myślą o pieszych zmodyfikowano konstrukcję przedniego zderzaka i pokrywy komory silnikowej, które lepiej amortyzują siłę uderzenia.

ESP®
Suzuki podjęło wszechstronne działania na rzecz zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa czynnego. Dlatego każda wersja nowego Swifta wyposażona jest w system stabilizacji toru jazdy ESP®* (Electronic Stability Program) wraz z systemem kontroli trakcji TCS (Traction Control System) dla pewności prowadzenia w każdych warunkach drogowych.

Ochrona pasażerów
Nowy Swift jest we wszystkich wersjach standardowo wyposażony w siedem poduszek powietrznych:
- przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
- boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
- 2-strefowe kurtynowe poduszki powietrzne obejmujące zarówno pierwszy jak i drugi rząd siedzeń
- poduszka kolanowa kierowcy

Nowy Suzuki Swift już w sprzedaży 6 Dodatkowo, czołowa poduszka powietrzna dla pasażera może być wyłączona, np. podczas przewożenia dziecka w foteliku na przednim fotelu.

EuroNCAP
Nowy Suzuki Swift otrzymał 5 gwiazdek - najwyższą, możliwą ocenę do zdobycia w testach zderzeniowych EuroNCAP, co plasuje go w czołówce najbezpieczniejszych modeli segmentu B.

Szczegółowe wyniki:
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 %
- ochrona pieszego: 62%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 %
- ochrona pieszego: 62%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Źródło: Suzuki