Każdy spośród 2 kierowców zespołu, P-G Andersson i Guy Wilks spędził za kierownicą po jednym dniu, poświęcając czas na doskonalenie rozwiązań nowej konstrukcji SWIFTa i zapewnienie niezawodności jeszcze przed uzyskaniem homologacji, co przewidziane jest w przyszłym miesiącu.
Sesja testowa odbyła w północnej Walii. Jeżdżono po szutrowych, niezbyt równych drogach, w warunkach, jakie często spotykają uczestnicy w rundach Rajdowych Mistrzostw Świata. SWIFT okazał się samochodem całkowicie niezawodnym. Podczas testów ujawniły się jedynie niewielkie problemy z układem kierowniczym.
Po testach na zróżnicowanej nawierzchni, kierowcy zgodnie stwierdzili, że nowy SWIFT może być w stanie wygrać rywalizację juniorów, nawet w swym debiucie. SWIFT, którym jeżdżono w Walii był niemal w 100 % wersją, która będzie homologowana w przyszłym miesiącu.
Aktualny mistrz świata juniorów P-G Andersson powiedział: "Jestem bardzo zadowolony i w pełni usatysfakcjonowany po testach. Samochód jest bardzo szybki i niezawodny: mieliśmy tylko nieznaczne problemy z układem kierowniczym. Największe wrażenie zrobiło na mnie tylne zawieszenie. Dzięki temu można szybciej pokonywać zakręty, a to przekłada się bezpośrednio na wyniki OS-ów. Nie znalazłem w samochodzie choćby jednej rzeczy, którą należałoby poprawić. Auto jest po prostu fantastyczne!"
Brytyjczyk Guy Wilks, który w klasyfikacji tegorocznych mistrzostw ma obecnie tyle samo punktów co P-G Andersson, powiedział: "Testy przebiegły w sposób bardzo zadowalający. Z całą pewnością jesteśmy na dobrej drodze. Samochód prowadzi się zupełnie inaczej, niż nasz obecny Ignis, zatem będziemy musieli przyzwyczaić się do nowego samochodu, ale w sumie jest on bez wątpienia bardzo szybki i niezawodny. W obecnej specyfikacji SWIFT bardzo przypomina pierwsze wersje, co oznacza, że koncepcja była od początku właściwa."
A oto, co powiedział po testach szef zespołu Risto Laine: "Jesteśmy wszyscy bardzo zadowoleni z przebiegu testów. Chociaż obecny Ignis to znakomity samochód, nowy SWIFT daje nam jeszcze większe możliwości. Jak w każdym nowym samochodzie, mamy jeszcze niewielkie problemy techniczne, ale są to typowe "choroby wieku dziecięcego". Poziom niezawodności jest w pełni zadowalający, co potwierdziły ostatnie testy, a ponadto auto jest bardzo szybkie."
Kolejne testy nowego SWIFTa odbędą się na nawierzchniach asfaltowych na południu Francji w pierwszym tygodniu lipca. W międzyczasie jednak zespół Suzuki weźmie udział w kolejnej, czwartej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata Juniorów – w greckim Rajdzie Acropolis, który odbędzie się w dniach 24 – 26 czerwca.