Co za wyniki! Samochody włoskiej marki biją historyczne rekordy w swoich kategoriach. Sportowy sedan Giulia zwycięża siódmy raz z rzędu w kategorii aut klasy średniej. Stelvio po raz czwarty triumfuje wśród dużych SUV-ów/terenowych, a Giulietta (już nieprodukowana) wraca na podium kompaktów.
Do rywalizacji stanęły modele produkowane seryjnie i dostępne w Europie w oficjalnej sieci sprzedaży. Tegoroczna edycja odbywała się jednocześnie w Polsce, Niemczech, Szwajcarii, Francji i Hiszpanii oraz w Chinach. Głosy oddane przez Polaków pozwoliły wyłonić zwycięzców w dwunastu kategoriach. Trzy z nich zdominowały samochody koncernu Stellantis.
Kategorią samochodów klasy średniej zawładnęła Alfa Romeo Giulia, niepokonana od siedmiu lat! Sportowy sedan wygrał "Best Cars 2016", zanim na dobre pojawił się w salonach, i od tej pory panuje niepodzielnie, utrzymując bezpieczną przewagę nad konkurentami. Giulia rozkochała w sobie również szwajcarskich i hiszpańskich uczestników plebiscytu, którzy przyznali jej kolejno pierwsze i drugie miejsca.
Alfa Romeo Giulia jest wyrazem dziedzictwa, szybkości i legendarnego włoskiego stylu. Oferuje optymalne proporcje samochodu, z długą maską silnika, cofniętą kabiną pasażerską i muskularnymi tylnymi błotnikami, zapewniającymi doskonały rozkład mas na obie osie i najlepszy stosunek masy do mocy, oraz daje pełnię satysfakcji ze sportowego charakteru jazdy. Dostępna z silnikami benzynowi 2.0 GME Turbo w przedziale mocy 200-280 KM, sławnym 2.9 GME Turbo V6 o imponującej mocy 510 KM oraz dieslem 2.2 JTDM 210 KM kosztuje od 193 000 zł.
Alfa Romeo Stelvio po raz czwarty uzyskała tytuł najlepszego dużego SUV-a/terenowego i to mimo rosnącej konkurencji. Wystarczy wspomnień, że o pierwsze miejsce w tej klasie rywalizowało aż 69 aut! Jak twierdzi redakcja "auto motor i sport": "Stelvio to fenomen. Medal zdobywa od chwili debiutu w "Best Cars" i często zostawia w polu o wiele droższe samochody". W tym roku wśród pokonanych znalazły się m.in. Lamborghini Urus i Mercedes klasy G. Włoski SUV zwyciężył też w edycjach hiszpańskiej i szwajcarskiej.
Klienci cenią w Stelvio połączenie zalet samochodu sportowego z wygodą klasycznego SUV-a. Zastosowanie ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe i aluminium, optymalnego rozkładu mas na obie osie, najbardziej bezpośredniego układu kierowniczego i wyrafinowanego układu zawieszenia z ekskluzywną technologią AlfaLinkTM oraz integralnego napędu na cztery koła Alfa Romeo Q4, przekłada się na doskonałą dynamikę i niekłamaną przyjemność z prowadzenia auta. Stelvio występuje z trzema silnikami benzynowymi do wyboru: 2.0 GME Turbo o mocach 200 lub 280 KM lub w wersji Quadrifoglio z 510-konnym 2.9 GME Turbo, oraz z jednostką Diesla 2.2 JTDM 210 KM, w cenie zaczynającej się od 222 000 zł za 200-konny model z roku 2022 w wersji Super.
Od zeszłego roku nowe samochody Alfa Romeo są dostępne z 5-letnią Przedłużoną Gwarancją Maximum Care z limitem przebiegu wynoszącym aż 200 tys. km i rekomendacją kierowcy rezerwowego Alfa Romeo F1 Team ORLEN, Roberta Kubicy.
Miłą niespodzianką okazało się miejsce na podium nieprodukowanej już Alfy Romeo Giulietta, która wróciła do grona zwycięzców po rocznej przerwie. Wcześniej "wieczna Giulietta" zdobywała wyróżnienia w plebiscycie "auto motor i sport" nieprzerwanie od dnia jej premiery w 2011 roku.