Na kilka dni przed premierową prezentacją dynamiczną Alfy Romeo Junior, podczas której zaproszeni goście będą mogli przetestować nowy, kompaktowy samochód sportowy marki na torze Balocco Proving Ground (w prowincji Vercelli), zespół inżynierów Alfy Romeo zakończył rozwój dynamiki pojazdu. Testy wykazały, że moc silnika elektrycznego wynosi 280 KM, podobnie jak w modelach Giulia, Stelvio i Tonale VELOCE.
Zarezerwowana dla międzynarodowej prasy branżowej i oczekująca jeszcze na fazę homologacji typu pojazdu, Alfa Romeo Junior pojawi się na stanowisku testowym w wersji w 100% elektrycznej o mocy 280 KM/207 kW, na tym samym torze, na którym włoski zespół inżynierów Alfa Romeo zatwierdził cele projektowe w zakresie dynamiki.
Nowy silnik elektryczny zadebiutuje w nowym kompaktowym, sportowym samochodzie marki, najbardziej sportowej wersji w gamie właśnie w tej konfiguracji.
Jedyne w swoim rodzaju kompaktowe auto o czystym, rozpoznawalnym sportowym charakterze typowym dla Alfy Romeo
Nowy silnik to nie tylko cecha wyróżniająca, każdy element projektu skupia się bowiem na zapewnieniu maksymalnych osiągów, zachowania na drodze i czystej przyjemności z jazdy.
Kalibracja ad-hoc sprawia, że układ kierowniczy jest najbardziej bezpośredni w segmencie (14,6) i niezwykle precyzyjny w działaniu, co wpływa na poprawę jego wyjątkowych właściwości jezdnych; sportowe zawieszenie zostało obniżone o 25 mm; przednie i tylne stabilizatory są niezwykle sportowe, gwarantując tym samym dużą przyczepność kół podczas szybkiego pokonywania zakrętów; układ hamulcowy wyposażony jest w przednie tarcze o średnicy ponad 380 mm z czterotłoczkowymi zaciskami monoblokowymi; mechanizm różnicowy Torsen zapewnia najlepszą możliwą przyczepność w każdych warunkach jazdy. Wysokiej jakości 20-calowe opony są również przeznaczone do pojazdów elektrycznych i zapewniają wysoki poziom przyczepności.
Ponadto, cele i założenia są takie, jak zawsze w przypadku każdej Alfy Romeo: najlepsze w swojej klasie prowadzenie i dynamika jazdy. Dlatego do pracy nad tym projektem został powołany ten sam zespół inżynierów, który stworzył unikalne projekty, takie jak 4C, 8C, Giulia i Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA i obecnie pracuje nad 33 Stradale.
Po raz pierwszy dostępny będzie 20-kilometrowy tor „Langhe”
Wydarzenie odbędzie się w centrum testowym Balocco, gdzie eksperci branżowi będą testować najwyższą wersję z gamy Junior w ramach fazy poprzedzającej homologację typu.
Po raz pierwszy przedstawiciele międzynarodowej prasy będą mieli dostęp do całego toru „Langhe”. To prawdziwy ewenement: cała trasa o długości ponad 20 km nigdy wcześniej nie była udostępniana kierowcom zewnętrznym, którzy nie są członkami zespołu Alfy Romeo. Wszystkie seryjnie produkowane samochody Alfa Romeo z ostatnich kilku dekad były poddawane testom rozwojowym na tym samym torze, dokładnie w tym samym miejscu, w którym będzie testowana Alfa Romeo Junior. Podobnie zresztą, legendarny, niezapomniany zespół „Alfa Corse” testował i dopracowywał tutaj samochody wyścigowe, które brały udział w międzynarodowych wyścigach samochodowych (F1 - DTM - Super Turismo).