Na stoisku Alfy przypominającym swoją architekturą włoską "villę", honorowe miejsce wydzielono specjalnie dla pokazanego już w Paryżu, sportowego modelu 8C Competizione.
Tam wystawiono ją w przezroczystej klatce ze szkła, przez co wielu dziennikarzy musiało odstać swoje, zanim mogli dotknąć tego fascynującego auta. W Bolonii Fiat postanowił również potraktować 8C jak cenny przedmiot pożądania. Zwiększa to pragnienie posiadania tego auta, którego ściśle limitowaną produkcję już rozpoczęto i wkrótce pierwszy z 500 szczęśliwych kierowców będzie mógł ujeżdżać Alfę z tylnym napędem i silnikiem od Maserati.
Zdecydowanie bardziej osiągalna (choć na pewno nie tania) będzie Alfa 147 z nowym systemem Q2. według zapewnień Alfy samoblokujący mechanizm różnicowy ma zdecydowanie zwiększyć bezpieczeństwo i lepiej wykorzystać możliwości samochodu.
Jego zadaniem jest rozdzielanie momentu obrotowego w zależności od warunków jazdy i nawierzchni.
Na początku jedynym silnikiem współpracującym z systemem Q2 w modelu 147, będzie 150-konny diesel. Model poznamy po aluminiowych wlotach powietrza, obudowach lusterek i siedemnastocalowych obręczach kół. Alfa Romeo 147 Q2 pojawi sie w polskich salonach wiosną 2007 roku. Na stoisku w Bolonii zobaczymy również limitowane modele 147 "Black Line" i "Collezione",
wyróżniające się ekskluzywnym wykończeniem wnętrza, bardzo bogatym wyposażeniem standardowym i specjalnie dobranymi kolorami lakieru.
Kolejną nowością będzie sportowe coupe GT z systemem Q2, piękna Brera z mocnym 3,2 litrowym silnikiem V6, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła oraz 200-konna limuzyna 159 z nową 6 biegową skrzynią "Q-Tronic", współpracującą z 200-konnym dieslem JTDM.