Komisja jurorów złożona z 23 dziennikarzy z 12 krajów, jednogłośnie przyznała ten tytuł pięknej Włoszce. Zasady są proste - auto musi być prezentowane po raz pierwszy i nie kosztować więcej niż 60 tysięcy franków szwajcarskich (około 144 tysięcy złotych).
To obostrzenie wprowadzono po to, aby faworytami nie były tylko równie piękne, co nieosiągalne, nawet jak na szwajcarskie zarobki, kabriolety ze stajni Ferrari, czy Zonda. To już drugie w historii konkursu wyróżnienie dla koncernu Fiata. W 1995 roku za najpiękniejsze cabrio uznano Fiata Barchetta.
Statuetkę wręczył prezes targów genewskich, Luc Argand na ręce Antonio Baravelle, menadżera Alfy Romeo. Nabywcy Brery Spider wybierać mogą między dwoma silnikami benzynowymi w technologii bezpośredniego wtrysku JTS: 2.2 litra o mocy 185 KM i 3.2 litra w układzie V6 o mocy 260 KM.
Mocniejsza wersja może być także wyposażona w przekładnie automatyczną, natomiast seryjnie w obu przypadkach występuje skrzynia manualna o sześciu przełożeniach.
Napęd na cztery koła Q4 jest standardem w modelu 3.2 litra. Piękna Brera Spider dostępna będzie w Polsce najwcześniej pod koniec 2006 roku i na pewno znajdzie wielu chętnych, pomimo smutnego krajobrazu naszych dróg...