Co może wyniknąć z kolaboracji producenta samochodów z producentem sportowych jednośladów? Edycja specjalna Alfy 147 w wersji hatchback.
Wyposażono go w zmodyfikowaną wersję 1,9-litrowego turbodiesla o mocy zwiększonej do 170 KM. Alfa Romeo 147 Ducati Corse przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 215 km/h.
Pojazd posiada samoblokujący mechanizm różnicowy Q2 bazujący na mechanizmie różnicowym typu Torsen. Rozdziela on dynamicznie i w sposób ciągły moment na przednie koła napędzające, w zależności od warunków panujących na drodze. Zwiększa to znacznie stabilność przy ruszaniu, zmniejsza podsterowność w czasie przyspieszania i drgania kierownicy, utrzymując jednocześnie zalety napędu na przednie koła związane z aktywnym bezpieczeństwem i prowadzeniem samochodu.
Nadwozie Alfy 147 Ducati Corse obniżono i nadano mu znacznie mocniejszy wygląd, łączący elementy stylistyczne charakterystyczne dla Alfy Romeo i Ducati Corse. Będzie dostępne w trzech kolorach: czerwonym, czarnym i białym. Zadbano także o inne detale stylistyczne, takie jak chromowane końcówki rur wydechowych, czerwone zaciski hamulców, satynowana kratka chłodnicy i 18-calowe felgi z czerwonymi krawędziami i specjalnym wykończeniem, nawiązujące do designu motocyklowego.
Wewnątrz samochodu obejrzeć można dach wyłożony ciemną tapicerką oraz specjalnie zaprojektowane fotele obite czarną tkaniną z czerwonym szyciem i logo Ducati Corse na zagłówkach. Kierownica, osłona gałki zmiany biegów i hamulca ręcznego utrzymane są w kontrastowych kolorach: czerni i czerwieni.