Przyszli użytkownicy mogą wybrać jedną z dwóch jednostek napędowych zasilanych benzyną. Słabszy silnik 2.2 JTS odznacza się mocą 185 KM i maksymalnym momentem obrotowym 230 Nm. Pozwala on rozpędzić Brerę S od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 224 km/h.
Mocniejsza jednostka: 3.2 V6 JTS do dyspozycji kierowcy oddaje 260 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 322 Nm. W praktyce przekłada się to na prędkość maksymalną 249 km/h i możliwość osiągnięcia prędkości 100 km/h w 7 sekund.
Ramę i zawieszenie auta Alfa Romeo przygotowała we współpracy ze znaną brytyjską firmą tuningową Prodrive.
Zastosowano także kilka subtelnych zmian stylistycznych zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu auta. Kształt rury wydechowej zmieniono tak, aby odzwierciedlał zarys tylnych świateł i oczywiście pokryto ją chromem i umieszczono na niej logo Prodrive. Sportowe fotele we wnętrzu, a także panele drzwiowe, obudowę deski rozdzielczej i gałki zmiany biegów oraz kierownicę pokryto miękką, czarną skórą szytą kontrastowymi, czerwonymi nićmi.
Wielkość produkcyjna tej limitowanej edycji została ograniczona do 500 egzemplarzy, a cena egzemplarza w zależności od zastosowanego silnika to od 24 950 do 28 450 funtów brytyjskich.