Na odbywającym się dniach 30.09-15.10.2000 jesiennym autosalonie w Paryżu Alfa Romeo po raz pierwszy pokaże nową Alfę 147 poza terenem Włoch.
Analogicznie do dużego 166 także w 147 prezentowane będą dwie wersje wyposażenia Progression i Distinctive. Obejmują one m.in. klimatyzację, poduszki powietrzne - przednie, boczne i tzw. kurtyny.
ABS z dynamicznym rozdziałem siły hamowania, sprzęt audio z ośmioma głośnikami oraz wielofunkcyjny wyświetlacz ze zintegrowanym komputerem pokładowym. Poza tym 147 można dodatkowo wyposażyć w takie detale jak: sterowany głosem sprzęt telematyczny z systemem nawigacyjnym, telefon i kolorowy monitor TFT, elektroniczny program stabilizacyjny VDC (Vehicle Dynamic Control) oraz sprzęt nagłośnieniowy Bose.
Alfa Romeo oferuje trzy silniki: czterozaworowe benzynowe typu twin-spark osiągające 77 kW (105 KM), 88 kW (120 KM) i 110 kW (150 KM). Czwartym silnikiem ma być dostępny od początku roku 2001 diesel common rail o mocy 81 kW (110 KM). Jednocześnie na rynek trafi także pięciodrzwiowa wersja 147.
Projektując 147 mediolańscy specjaliści starali się nawiązać do stylu modeli 156 i 166 a jednocześnie na nowo zinterpretować pojęcie klasy kompaktowej. Z przodu nowy model przypomina nieco Alfę 1900 Sprint z roku 1951, wykorzystując na nowo historyczne elementy. Wynik ma zgodnie z zamysłem producenta odpowiadać nowym wymaganiom projektowym, które zakładają brak jednoznacznego przyporządkowania do konkretnej klasy.
Rzut oka na Alfę 1900 Sprint daje pogląd na to, do jakich tradycji nawiązuje 147. W nowym modelu odnajdziemy podobną wysoką kratownicę chłodnicy w kształcie serca, boczne wloty powietrza oraz takie same usytuowanie kierunkowskazów. Alfa 147 może się także zmierzyć z osiągami swego słynnego poprzednika: Sprint osiągał już przed 50 laty moc 100 KM i prędkość maksymalną 180 km/h.