MotoNews.pl

147 - nawiązanie do tradycji

147 - nawiązanie do tradycji29.09.2000
Na odbywającym się dniach 30.09-15.10.2000 jesiennym autosalonie w Paryżu Alfa Romeo po raz pierwszy pokaże nową Alfę 147 poza terenem Włoch ...

Na odbywającym się dniach 30.09-15.10.2000 jesiennym autosalonie w Paryżu Alfa Romeo po raz pierwszy pokaże nową Alfę 147 poza terenem Włoch.

Analogicznie do dużego 166 także w 147 prezentowane będą dwie wersje wyposażenia Progression i Distinctive. Obejmują one m.in. klimatyzację, poduszki powietrzne - przednie, boczne i tzw. kurtyny.

147 - nawiązanie do tradycji 1 ABS z dynamicznym rozdziałem siły hamowania, sprzęt audio z ośmioma głośnikami oraz wielofunkcyjny wyświetlacz ze zintegrowanym komputerem pokładowym. Poza tym 147 można dodatkowo wyposażyć w takie detale jak: sterowany głosem sprzęt telematyczny z systemem nawigacyjnym, telefon i kolorowy monitor TFT, elektroniczny program stabilizacyjny VDC (Vehicle Dynamic Control) oraz sprzęt nagłośnieniowy Bose.

Alfa Romeo oferuje trzy silniki: czterozaworowe benzynowe typu twin-spark osiągające 77 kW (105 KM), 88 kW (120 KM) i 110 kW (150 KM). Czwartym silnikiem ma być dostępny od początku roku 2001 diesel common rail o mocy 81 kW (110 KM). Jednocześnie na rynek trafi także pięciodrzwiowa wersja 147.

147 - nawiązanie do tradycji 2 Projektując 147 mediolańscy specjaliści starali się nawiązać do stylu modeli 156 i 166 a jednocześnie na nowo zinterpretować pojęcie klasy kompaktowej. Z przodu nowy model przypomina nieco Alfę 1900 Sprint z roku 1951, wykorzystując na nowo historyczne elementy. Wynik ma zgodnie z zamysłem producenta odpowiadać nowym wymaganiom projektowym, które zakładają brak jednoznacznego przyporządkowania do konkretnej klasy.

Rzut oka na Alfę 1900 Sprint daje pogląd na to, do jakich tradycji nawiązuje 147. W nowym modelu odnajdziemy podobną wysoką kratownicę chłodnicy w kształcie serca, boczne wloty powietrza oraz takie same usytuowanie kierunkowskazów. Alfa 147 może się także zmierzyć z osiągami swego słynnego poprzednika: Sprint osiągał już przed 50 laty moc 100 KM i prędkość maksymalną 180 km/h.

wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata