Silnik 1.8 trafił najpierw pod maskę Lancii Delty – połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa i turbosprężarki sprawdziło się, więc producent postanowił zastosować najnowszy motor także w sportowej Alfie.
Mocniejsza wersja tej jednostki (240 KM) znajdzie się pod maską Alfy Romeo MiTo GTA, która według niepotwierdzonych informacji również zadebiutuje w Genewie.
W przednionapędowym modelu 159 Sedan i Sportwagon silnik 1.8 Di Turbo Jet będzie współpracował z 6-biegową przekładnią manualną lub opcjonalną, sekwencyjną skrzynią automatyczną firmy Asin posiadającą także sześć przełożeń. Włoski rywal BMW 3 jest obecnie oferowany z czterema silnikami benzynowymi do wyboru: 1.8-litrowym o mocy 140 KM (na niektórych rynkach europejskich), 1.9-litrowym o mocy 160 KM, 2.2-litrowym rozwijającym 185 KM i topowym, 265-konnym 3.2 V6.
W gamie jednostek wysokoprężnych znajdują się konstrukcje spełniające normy Euro 4, wyposażone w filtr cząstek stałych i układ Common Rail drugiej generacji: 1.9 JTDM 8v 120 KM, 1.9 JTDM 16v 150 KM i 2.4 JTDM 20v 200 KM.