...nową, bardziej kompaktową architekturę i bardziej wyrafinowane rozwiązania w zawieszeniu, układzie kierowniczym i użytych materiałach wykończeniowych. Nazwa samochodu to oczywiste nawiązanie do słynnej Giulietty, która w latach 50 XX w. zawładnęła wyobraźnią entuzjastów motoryzacji.
Od maja tego roku model będzie progresywnie pojawiać się na kolejnych rynkach. Zwiedzający wystawę genewską będą mogli podziwiać 5 różnych wersji Giulietty: Quadrifoglio Verde z silnikiem 1750 TBi o mocy 235 KM, dwie wersje Distinctive z silnikami 2.0 JTDM o mocy 170 KM i wersję Distinctive z silnikiem benzynowym 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM.
Na stoisku Alfa Romeo znajdzie się także model MiTo z dwoma interesującymi nowościami: “Alfą TCT” i "Blue&Me–TomTom". Za pierwszą nazwą kryje się automatyczna przekładnia z podwójnym sprzęgłem, gwarantująca większy komfort i lepsze właściwości sportowe niż konwencjonalna skrzynia automatyczna oferowana przez Alfę Romeo, przy zwiększonej wydajności i obniżonym zużyciu paliwa. W Alfie MiTo została ona połączona z systemem Start&Stop by zminimalizować zapotrzebowanie na paliwo i emisję CO2. Druga nowość o nazwie “Blue&Me–TomTom” to najnowsza wersja systemu Blue&Me. To całkowicie zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym, który umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych, korzystanie z nawigacji satelitarnej i wszelkich informacji potrzebnych do prowadzenia samochodu.
MiTo będzie pokazywane na wystawie w dwóch wersjach: Distinctive z benzynowym silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 135 KM (ze skrzynią automatyczną “Alfa TCT” i systemem “Blue&Me–TomTom”) oraz luksusowe MiTo Quadrifoglio Verde wyposażone w silną, benzynową jednostkę 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM, emitującą 139 g CO2/km i zużywającą 4,8 l paliwa na 100 km w cyklu miejskim. MiTo Quadrifoglio Verde przyspiesza od 0 do 100 km/h w nieco ponad 7 sekund.
Prezentacja Alfy Romeo nie byłaby kompletna bez modelu Alfa 8C Spider, “supersamochodu” zaprojektowanego przez Alfa Romeo Centro Stile i wyprodukowanego w limitowanej edycji obejmującej 500 egzemplarzy. Jego nadwozie wykonano w całości z włókna węglowego, a pod maską znajduje się 4,7-litrowy, 8-cylindrowy silnik o mocy 450 KM współpracujący z 6-biegową, sekwencyjną skrzynią manualną. Całość uzupełniają ceramiczne hamulce wzmocnione karbonem marki Brembo.