Samochody dzięki zaawansowanym systemom i rozwiązaniom konstrukcyjnym zapewniają zarówno pasażerom jak i przechodniom maksimum ochrony.
W przypadku BMW mamy do czynienia m.in z doskonale rozłożonymi, precyzyjnie określonymi strefami zgniotu, pełnym zestawem poduszek powietrznych i aktywnymi zagłówkami. System pirotechniczny unosi maskę w momencie wypadku, co może pomóc w zmniejszeniu urazów, jakich dozna pieszy w kontakcie z BMW 5. Sami pasażerowie mogą się czuć jak w kokonie, a to dzięki specjalnie zaprojektowanemu przedziałowi pasażerskiemu. Siły, które towarzyszą kolizji czołowej są rozprowadzane na elementy konstrukcyjne podwozia, dachu, boczne elementy wzmacniające i przednią przegrodę. W rezultacie minimalizowana jest siła działająca na ludzi.
Alfa Romeo została z kolei zaprojektowana tak, aby zaoferować maksimum bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Pomaga w tym m.in system Vehicle Dynamic Control, asystent nagłego hamowania i 6 poduszek oferowanych w standardzie.
Należy jednak pamiętać, że testy przeprowadzane są przy prędkości, którą przeciętny polski kierowca nagminnie przekracza.