Koncept powstał we współpracy z Centrum Stylu Alfa Romeo. Prototyp ma reprezentować sportowego ducha i włoski styl marki i – co dziwne – choć debiutuje w Europie, to powstał przede wszystkim z myślą o Amerykanach i mieszkańcach Azji.
Europejski Instytut Wzornictwa z Turynu wykorzystał współpracę z Fiat-Chrysler EMEA Design Center, jako okazję do swoistego “treningu” dla 20 młodych projektantów samochodów, którzy właśnie mieli wykonać swoją pracę dyplomową.
Ich zadanie brzmiało: Stworzyć sedana Alfa Romeo, która spodobałaby się na rynkach azjatyckich i w Ameryce Północnej.
Samochód miała być symbolem prestiżu i elegancji i oczywiście oferować sporo przestrzeni we wnętrzu. Projektanci rozpoczęli od analizy wyglądu historycznych modeli Alfy Romeo, potem zabrali się za szkicowanie, a na jednym z etapów procesu twórczego przygotowali nawet gliniany model konceptu w skali 1:1.
Gloria ma 4700 mm długości, 1920 mm szerokości, 1320 mm wysokości, a jej osie rozstawiono w odległości 2900 mm. Koncepcyjny pojazd do sportowy sedan o wyraźne zaznaczonych, horyzontalnych liniach, zwłaszcza w bocznej części. Napędzać go ma silnik turbo V6 lub V8. Trójwymiarowa maska kształtem prowadzi spojrzenie ku logo marki umieszczonemu nad małą atrapą chłodnicy. Skórzane pasy w przedniej części nadwozia przywodzą na myśl pasy w przedziałach bagażowych historycznych modeli Alfy. 20-calowe obręcze dla Glorii przygotowała firma OZ Racing.