MotoNews.pl

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży nowych samochodów marki Kia w Polsce

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży nowych samochodów marki Kia w Polsce07.01.2019
W 2018 roku liczba wydanych klientom nowych samochodów marki Kia wzrosła o ponad 10 procent w porównaniu z wynikiem uzyskanym rok wcześniej.

Po raz pierwszy w historii Kia Motors Polska w ciągu jednego roku na drogi wyjechało ponad 25 tysięcy egzemplarzy nowych aut marki Kia. Miniony rok był dwunastym z rzędu, w którym Kia Motors Polska zanotowała wzrost sprzedaży. Popyt na nowe samochody marki Kia w Polsce był ponad czterokrotnie wyższy niż wzrost sprzedaży Kia Motors na świecie, który w 2018 roku wyniósł 2,4 procent.

KIA Sportage
KIA Sportage
  • w 2018 roku klienci w Polsce odebrali 25.746 nowych samochodów marki Kia, o 2.391 egzemplarzy więcej niż przed rokiem
  • za sprawą Ceeda trzeciej generacji, który cieszy się ogromną popularnością, kompaktowy model marki Kia wyprzedził dotychczasowy bestseller – Sportage
  • najniższy stopień podium w rankingu popularności modeli marki Kia w Polsce należy do nowego miejskiego crossovera – Stonica, którego na drogi wyjechało 2.675 sztuk
  • na świecie Kia Motors sprzedała w ubiegłym roku 2.812.200 samochodów – o 2,4 procent więcej niż w 2017 roku
  • na rodzimym rynku Kia odnotowała wzrost sprzedaży o 1,9 procent (531.700 aut), a w pozostałych regionach – o 2,5 procent (2.280.500 samochodów)

Dynamicznie rosnąca z miesiąca na miesiąc popularność nowego Ceeda sprawiła, że został on bestsellerem marki Kia w Polsce w 2018 roku. Dealerzy wydali klientom 6.514 Ceedów, z czego 4.441 egzemplarzy Ceeda drugiej generacji i 2.073 sztuki nowego Ceeda. Sportage zakończył rok na pewnej drugiej pozycji z wynikiem 6.142 samochody wydane klientom przez dealerów. Zarówno Ceed, jak i Sportage poprawiły wyniki sprzedaży z 2017 roku – Ceed o blisko 1.000 egzemplarzy, Sportage o niecałe 40.

KIA Ceed
KIA Ceed

Do końca roku trwał pojedynek o najniższy stopień podium w rankingu popularności modeli. Zwycięsko wyszedł z niego nowy miejski crossover – Stonic, który wyprzedził Rio. 2.675 sprzedanych w ciągu roku egzemplarzy modelu, którego w 2017 roku Kia nie miała w ofercie najlepiej świadczy o ogromnej popularności crossoverów w Polsce. Na koniec 2018 roku Rio musi zadowolić się czwartym miejscem w rankingu sprzedaży modeli marki Kia z wynikiem o tylko 149 egzemplarzy gorszym niż wynik Stonica.

Bez reklamowego szumu Kia wychodzi na lidera polskiego rynku pod względem liczby oferowanych modeli o napędzie alternatywnym, czyli hybrydowym i hybrydowym typu plug-in. Już w tej chwili w gamie ma cztery modele – Niro, Niro plug-in, Optimę plug-in oraz Optimę kombi plug-in. W 2019 roku liczba modeli o zaawansowanym napędzie alternatywnym znacznie się poszerzy. W sprzedaży pojawią się Sportage 1.6 CRDi w wersji mild hybrid (w maju) oraz wszystkie odmiany nadwoziowe Ceeda z układem napędowym tego samego typu (w listopadzie). Również pod koniec roku oferta Ceeda powiększy się o model kombi w wersji hybrydowej typu plug-in. W Europie już w ubiegłym roku 1 na 10 sprzedanych nowych samochodów marki Kia był autem hybrydowym, hybrydowym typu plug-in lub elektrycznym. Wiele wskazuje na to, że w tym roku udział pojazdów o napędzie alternatywnym w sprzedaży Kia Motors nie tylko w Europie, ale również w Polsce będzie coraz większy.

KIA Stonic
KIA Stonic

Kalendarz nowości marki Kia na 2019 rok jest bardzo bogaty i obejmuje nie tylko modele ekologiczne. Już w styczniu w salonach pojawią się dwie kolejne odmiany Ceeda – nowy ProCeed z nadwoziem typu shooting (dostępny w wersji GT Line i GT) oraz Ceed GT z 204-konnym turbodoładowanym silnikiem 1.6 T-GDI. Na czerwiec jest planowana premiera Niro po faceliftingu, a we wrześniu debiut czwartej odmiany nadwoziowej Ceeda.

Światowym bestsellerem marki Kia w 2018 roku ponownie był Sportage. Jego łączna sprzedaż na wszystkich rynkach wyniosła 501.367 egzemplarzy. Na drugim miejscu pod względem liczby sprzedanych aut, z wynikiem 355.852 sztuki, uplasowało się miejskie Rio. Trzeci stopień podium w rankingu popularności należy do kompaktowego sedana K3 (na niektórych rynkach oferowanego jako model o nazwie Forte). Sprzedaż tego modelu wyniosła 328.504 egzemplarze.

Wraz z opublikowaniem wyników sprzedaży na świecie za ubiegły rok Kia Motors ogłosiła, że jej celem w 2019 roku jest sprzedaż na poziomie 2,92 miliona samochodów.

Źródło: KIA
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata