Po raz pierwszy w historii Kia Motors Polska w ciągu jednego roku na drogi wyjechało ponad 25 tysięcy egzemplarzy nowych aut marki Kia. Miniony rok był dwunastym z rzędu, w którym Kia Motors Polska zanotowała wzrost sprzedaży. Popyt na nowe samochody marki Kia w Polsce był ponad czterokrotnie wyższy niż wzrost sprzedaży Kia Motors na świecie, który w 2018 roku wyniósł 2,4 procent.
KIA Sportage
- w 2018 roku klienci w Polsce odebrali 25.746 nowych samochodów marki Kia, o 2.391 egzemplarzy więcej niż przed rokiem
- za sprawą Ceeda trzeciej generacji, który cieszy się ogromną popularnością, kompaktowy model marki Kia wyprzedził dotychczasowy bestseller – Sportage
- najniższy stopień podium w rankingu popularności modeli marki Kia w Polsce należy do nowego miejskiego crossovera – Stonica, którego na drogi wyjechało 2.675 sztuk
- na świecie Kia Motors sprzedała w ubiegłym roku 2.812.200 samochodów – o 2,4 procent więcej niż w 2017 roku
- na rodzimym rynku Kia odnotowała wzrost sprzedaży o 1,9 procent (531.700 aut), a w pozostałych regionach – o 2,5 procent (2.280.500 samochodów)
Dynamicznie rosnąca z miesiąca na miesiąc popularność nowego Ceeda sprawiła, że został on bestsellerem marki Kia w Polsce w 2018 roku. Dealerzy wydali klientom 6.514 Ceedów, z czego 4.441 egzemplarzy Ceeda drugiej generacji i 2.073 sztuki nowego Ceeda. Sportage zakończył rok na pewnej drugiej pozycji z wynikiem 6.142 samochody wydane klientom przez dealerów. Zarówno Ceed, jak i Sportage poprawiły wyniki sprzedaży z 2017 roku – Ceed o blisko 1.000 egzemplarzy, Sportage o niecałe 40.
KIA Ceed
Do końca roku trwał pojedynek o najniższy stopień podium w rankingu popularności modeli. Zwycięsko wyszedł z niego nowy miejski crossover – Stonic, który wyprzedził Rio. 2.675 sprzedanych w ciągu roku egzemplarzy modelu, którego w 2017 roku Kia nie miała w ofercie najlepiej świadczy o ogromnej popularności crossoverów w Polsce. Na koniec 2018 roku Rio musi zadowolić się czwartym miejscem w rankingu sprzedaży modeli marki Kia z wynikiem o tylko 149 egzemplarzy gorszym niż wynik Stonica.
Bez reklamowego szumu Kia wychodzi na lidera polskiego rynku pod względem liczby oferowanych modeli o napędzie alternatywnym, czyli hybrydowym i hybrydowym typu plug-in. Już w tej chwili w gamie ma cztery modele – Niro, Niro plug-in, Optimę plug-in oraz Optimę kombi plug-in. W 2019 roku liczba modeli o zaawansowanym napędzie alternatywnym znacznie się poszerzy. W sprzedaży pojawią się Sportage 1.6 CRDi w wersji mild hybrid (w maju) oraz wszystkie odmiany nadwoziowe Ceeda z układem napędowym tego samego typu (w listopadzie). Również pod koniec roku oferta Ceeda powiększy się o model kombi w wersji hybrydowej typu plug-in. W Europie już w ubiegłym roku 1 na 10 sprzedanych nowych samochodów marki Kia był autem hybrydowym, hybrydowym typu plug-in lub elektrycznym. Wiele wskazuje na to, że w tym roku udział pojazdów o napędzie alternatywnym w sprzedaży Kia Motors nie tylko w Europie, ale również w Polsce będzie coraz większy.
KIA Stonic
Kalendarz nowości marki Kia na 2019 rok jest bardzo bogaty i obejmuje nie tylko modele ekologiczne. Już w styczniu w salonach pojawią się dwie kolejne odmiany Ceeda – nowy ProCeed z nadwoziem typu shooting (dostępny w wersji GT Line i GT) oraz Ceed GT z 204-konnym turbodoładowanym silnikiem 1.6 T-GDI. Na czerwiec jest planowana premiera Niro po faceliftingu, a we wrześniu debiut czwartej odmiany nadwoziowej Ceeda.
Światowym bestsellerem marki Kia w 2018 roku ponownie był Sportage. Jego łączna sprzedaż na wszystkich rynkach wyniosła 501.367 egzemplarzy. Na drugim miejscu pod względem liczby sprzedanych aut, z wynikiem 355.852 sztuki, uplasowało się miejskie Rio. Trzeci stopień podium w rankingu popularności należy do kompaktowego sedana K3 (na niektórych rynkach oferowanego jako model o nazwie Forte). Sprzedaż tego modelu wyniosła 328.504 egzemplarze.
Wraz z opublikowaniem wyników sprzedaży na świecie za ubiegły rok Kia Motors ogłosiła, że jej celem w 2019 roku jest sprzedaż na poziomie 2,92 miliona samochodów.