KIA - w listopadzie ruszy produkcja w Żylinie

KIA - w listopadzie ruszy produkcja w Żylinie25.10.2006
Nowa fabryka KIA Motors Corporation powstała od podstaw w mieście Żylina, odległym o 200 km na północny zachód od stolicy Słowacji Bratysławy. W listopadzie b.r. ruszy tam produkcja najnowszego, pięciodrzwiowego hatchbacka Kia cee’d ...

Nowa fabryka KIA Motors Corporation powstała od podstaw w mieście Żylina, odległym o 200 km na północny zachód od stolicy Słowacji Bratysławy. W listopadzie b.r. ruszy tam produkcja najnowszego, pięciodrzwiowego hatchbacka Kia cee’d – samochodu zaprojektowanego i skonstruowanego z myślą o europejskich klientach. W ten właśnie sposób KIA przygotowuje się do roli jednego z głównych graczy na rynkach motoryzacyjnych Starego Kontynentu.

KIA - w listopadzie ruszy produkcja w Żylinie 1 Kulminacją wartego miliard euro programu inwestycyjnego będzie uzyskanie pełnej zdolności produkcyjnej, wynoszącej 100 samochodów w przeliczeniu na jednego pracownika rocznie.

W roku bieżącym planowane jest wytworzenie 5000 samochodów cee’d, a całkowita produkcja zakładu w roku 2007 wzrośnie do 150.000 sztuk. Gdy na linie montażowe wejdą modele Sportage (czerwiec), cee’d kombi (wrzesień) oraz cee’d 3-drzwiowy (grudzień) w roku 2008 produkcja zwiększy się do 225.000 – by docelowy poziom 300.000 pojazdów rocznie osiągnąć w roku 2010. Obok trzech odmian samochodu cee’d (5-drzwiowy, kombi i 3-drzwiowy) fabryka w Żylinie produkować będzie pojazdy typu SUV (Sportage) oraz – na razie nieujawniony – również i kolejny model. Nowy zakład będzie mógł więc wytwarzać siedem rożnych modeli. Dostawy samochodów na rynki Europy Zachodniej, Centralnej i Wschodniej odbywać się będą transportem kolejowym, drogowym i śródlądowym.

Do końca 2009 roku KIA Motors Slovakia zamierza zatrudnić 3000 pracowników w systemie pracy trzyzmianowej. Obok samochodów wytwarzane będą również silniki wysokoprężne o pojemności 1.6 litra i benzynowe dla najbardziej popularnych odmian cee’da. Około 75% wszystkich komponentów do produkcji pochodzić będzie od dostawców europejskich.

Harmonogram działań w zakładzie Kia Motors Slovakia Żylina:
- kwiecień 2004 - lokalizacja i kamień węgielny
- październik 2004 - początek budowy
- grudzień 2005 - zakończenie prac budowlanych
- czerwiec 2006 - rozpoczęcie produkcji próbnej
- listopad 2006 - początek produkcji modelu cee’d
- czerwiec 2007 - produkcja SUVa Sportage
- wrzesień 2007 - produkcja modelu cee’d kombi
- grudzień 2007 - produkcja modelu cee’d 3-drzwiowego

Celem koncernu Kia Motors jest osiągnięcie stabilizacji wymaganej do prawidłowego działania zakładu. Nowa fabryka, nowy model samochodu, nowa załoga i nowi poddostawcy to rzadka szansa na stworzenie produktu o najwyższej jakości. "Mamy okazję podejść do pewnych tematów inaczej niż poprzednio, jest to na pewno ogromne wyzwanie zawodowe. Tworzymy nie tylko nową historię dla firmy KIA i dla Europy Wschodniej, ale także nowa kulturę przemysłową." mówi Sang-Ho Moon, dyrektor ds. produkcji w Kia Motors Slovakia. Sang-Ho Moon zaczął pracę w Hyundai Automotive Group w 1984 roku.

KIA - w listopadzie ruszy produkcja w Żylinie 2 Początkowo był inżynierem w pionie produkcji, a następnie brał udział w realizacji ponad 40 zagranicznych projektów przemysłowych grupy, m.in. w USA, RPA, Chinach oraz w Indiach.

"Jakie mamy wstępne założenia? Musimy kierować się zdrowym rozsądkiem i wszystko robić tak, jak należy oraz dokładać starań, aby utrzymywać konkurencyjność produkcji i planowaną wydajność, mierzoną liczbą roboczogodzin na wytworzenie jednego pojazdu. Mamy realną szansę, aby stać się prawdziwie konkurencyjną i najbardziej wydajną fabryką samochodów na świecie. Planujemy montaż 300.000 samochodów rocznie w tempie jednego na minutę, a dla szybkiego dochodzenia do pełnej zdolności produkcyjnej wielką zaletą jest to, iż zbudowaliśmy fabrykę w szczerym polu." – wyjaśnia S.H. Moon.

"Aby dalej rozwijać się Europie musieliśmy w pełni zrozumieć oczekiwania naszej klienteli, dokładnie poznać jej potrzeby i skonstruować samochód typowo europejski, produkowany w Europie" – mówi In-Kyu Bae, prezes i dyrektor generalny Kia Motors Slovakia – "Fabryka w Żylinie pozwala skrócić czas realizacji dostaw dla nabywców europejskich. Samochody wytwarzane w Korei mają znacznie dłuższą drogę do przebycia, a ponadto obciążone są cłem importowym."

Źródło: KIA Motors