Dzięki niej duży SUV odznacza się nie tylko nowymi proporcjami – z dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami, ale również oferuje nowy poziom komfortu i wysoką precyzję prowadzenia.
- Dzięki nowej platformie podłogowej Sorento ma przestronniejsze wnętrze i jest bardziej komfortowe niż model trzeciej generacji
- Nowa płyta podłogowa jest przystosowana do nowych, zelektryfikowanych układów napędowych z turbodoładowanymi silnikami z rodziny „Smartstream”
- Gama jednostek napędowych obejmuje nowy hybrydowy zespół napędowy z 1,6-litrowym silnikiem T-GDi, a także 2,5-litrowy silnik T-GDi i 2,2-litrowego turbodiesla
- Debiut nowego Sorento będzie miał miejsce podczas Salonu Samochodowego w Genewie, już 3 marca 2020 roku
Długość nowego Sorento wzrosła o 10 mm w porównaniu z długością modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi zwiększył się o 35 mm i wynosi teraz 2815 mm. Dzięki temu zarówno w kabinie, jak i w bagażniku Sorento jest więcej miejsca niż w wielu konkurencyjnych SUV-ach.
Nowa KIA Sorento
Sorento pierwszej generacji, które debiutowało w 2002 roku, miało nadwozie zbudowane na ramie. Wówczas taka konstrukcja gwarantowała nie tylko solidność, ale także należytą odporność na trudy jazdy w terenie. Przejście na nadwozie o konstrukcji samonośnej nastąpiło już podczas przygotowywania Sorento drugiej generacji, które na rynku pojawiło się w 2009 roku. Oznaczało ono zdecydowaną zmianę zarówno charakteru auta, jak i jego zachowania na drodze. Najnowsza platforma podłogowa, opracowana z myślą o Sorento czwartej generacji, stanowi równie duży skok techniczny. Dzięki niej duży SUV marki Kia ustanawia nowe standardy dla aut tego segmentu pod względem przestronności wnętrza, funkcjonalności, jakości wykonania oraz komfortu podróżowania i precyzji prowadzenia.
W Korei, Europie i Ameryce Północnej nowe Sorento będzie dostępne z hybrydowym układem napędowym, w którym wykorzystano jednocześnie mocny i oszczędny silnik z rodziny „Smartstream”. Hybrydowy układ napędowy będzie oferowany po raz pierwszy w historii tego modelu. Składa się on z 1,6-litrowej jednostki napędowej T-GDi (turbodoładowanej z bezpośrednim wtryskiem benzyny), silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW i litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,49 kWh. Maksymalna moc hybrydowego układu napędowego wynosi 230 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm, co zapewnia świetne osiągi przy bardzo niskim zapotrzebowaniu na paliwo. Akumulator znajduje się pod podłogą i nie ogranicza ani przestrzeni w kabinie, ani pojemności bagażnika.
Nowa KIA Sorento
W przyszłości gama układów napędowych Sorento czwartej generacji zostanie wzbogacona o nowe silniki benzynowe i nową, mocną odmianę hybrydową typu plug-in.
W chwili rynkowego debiutu nowego Sorento nabywcy w Korei i w Europie będą mieli do wyboru wersję napędzaną nowym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra, który należy do rodziny „Smartstream”. Ta jednostka napędowa dysponuje maksymalną mocą 202 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 440 Nm i seryjnie współpracuje z nową 8-stopniową przekładnią o dwóch sprzęgłach, które pracują w kąpieli olejowej. Nowa skrzynia biegów zapewnia bardzo płynną zmianę przełożeń i odznacza się większą wydajnością w porównaniu z przekładnią, w której sprzęgła pracują na sucho.
W Korei i w Ameryce Północnej Kia będzie oferowała nowe Sorento także z mocnym 2,5-litrowym silnikiem T-GDi z rodziny „Smartstream”, który osiąga maksymalną moc 281 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 421 Nm. 2,5-litrowy, turbodoładowany silnik, który współpracuje z nową przekładnią dwusprzęgłową, łączy zalety dwóch rodzajów wtrysku – bezpośredniego i wielopunktowego. Dzięki temu umożliwia optymalne dostosowanie przebiegu procesu spalania do prędkości obrotowej wału korbowego w celu zwiększenia osiągów i uzyskania maksymalnej wydajności w codziennym użytkowaniu.
Nowa KIA Sorento
W Sorento czwartej generacji, oprócz nowej platformy podłogowej i nowych układów napędowych, debiutuje szereg zaawansowanych systemów zwiększających bezpieczeństwo i komfort obsługi. Nowego flagowego SUV-a Kia wyposażyła w układ hamulcowy, który zapobiega kolejnym kolizjom. Jeśli na skutek pierwszego zderzenia zadziałają poduszki powietrzne, Sorento automatycznie uruchomi hamulce, aby chronić pasażerów przed kolejnymi niekontrolowanymi kolizjami czołowymi lub bocznymi. W zależności od rynku, nowe Sorento będzie dostępne z aż ośmioma poduszkami powietrznymi, w tym z nowymi bocznymi między przednimi fotelami oraz chroniącymi kolana zarówno kierowcy, jak i pasażera.
Na wybranych rynkach Sorento czwartej generacji będzie również dostępne z nowym systemem Surround View Monitor, którego obraz będzie można przenieść na ekran smartfona. Dzięki temu, że obraz z kamer będzie widoczny nie tylko na wyświetlaczu systemu multimedialnego w kabinie samochodu, parkowanie dużym SUV-em będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Nowa Kia Sorento zadebiutuje 3 marca 2020 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie.