Kia ponownie numerem jeden w badaniu jakości J.D. Power

Kia ponownie numerem jeden w badaniu jakości J.D. Power29.06.2020
Po raz kolejny samochody marki Kia okazały się bezkonkurencyjne w badaniu jakości J.D. Power na rynku amerykańskim. Ich właściciele, podczas pierwszych 90 dni użytkowania, ponownie zgłosili najmniej usterek.

W 2020 roku wskaźnik jakości IQS (Initial Quality Study) wyniósł 136 problemów na 100 aut. W badaniu J.D. Power Kia jest numerem 1 wśród popularnych marek motoryzacyjnych już szósty rok z rzędu. „To wyjątkowy wyczyn” – powiedział Dave Sargent, wiceprezes ds. jakości w branży motoryzacyjnej w J.D. Power.

  • Kia numerem jeden (ex aequo z marką Dodge) wśród masowych marek samochodów już szósty rok z rzędu
  • Po raz drugi z rzędu modele marki Kia zdobyły więcej nagród J.D. Power w badaniu IQS niż jakiegokolwiek innego producenta
  • Forte, Sedona, Sorento i Soul na najwyższym stopniu podium w swoich segmentach
KIA Motors
KIA Soul USA

Nieprzerwany sukces marki Kia w badaniu IQS od lat napędzają te same modele – Forte i Soul, które regularnie znajdują się wśród 10 najlepszych samochodów w branży. Sukces w poszczególnych segmentach Kia Motors zawdzięcza nie tylko Forte (samochody kompaktowe) i Soulowi (małe SUV-y), ale również takim modelom, jak Sedona (minivany) i Sorento (SUV-y klasy wyższej średniej).

„Zdobycie pierwszego miejsca w branży już szósty rok z rzędu oraz wygrane w poszczególnych segmentach w badaniu IQS J.D. Power wśród masowych marek branży motoryzacyjnej są jednocześnie ogromnym zaszczytem i motywacją do tego, aby nadal dążyć do bycia tak dobrym jak to możliwe” – powiedział Sean Yoon, Prezes i Dyrektor Generalny Kia Motors North America i Kia Motors America. „Z czterema wygranymi w segmentach i czterema dodatkowymi modelami w pierwszej trójce w swoich klasach, filozofia marki – Give It Everything – przynosi znakomite efekty na niezwykle konkurencyjnym rynku motoryzacyjnym”.
KIA Motors

W raporcie rocznym przeanalizowano odpowiedzi 87.282 respondentów, które odnosiły się do 189 modeli w 26 segmentach. Pojazdy są oceniane pod kątem wrażeń z jazdy, osiągów silnika, jakości pracy skrzyni biegów oraz rozmaitych problemów zgłoszonych przez właścicieli pojazdów, które dotyczą szeroko rozumianej jakości.

Źródło: KIA