Objęty siedmioletnią gwarancją najnowszy model Kia cee’d szturmem zdobył serca polskich kierowców. Świadczy o tym ogromne zainteresowanie, jakim cieszy się ten 5 drzwiowy hatchback w salonach Kia. Po sukcesie hatchbacka już wkrótce rodzina cee’da powiększy się o model Sporty Wagon. Koreański koncern zaprezentuje bowiem podczas targów w Genewie wersję w pełni produkcyjną, charakteryzującą się unikalną konstrukcją tylnej klapy nadwozia, znakomicie ułatwiającą dostęp do przestrzeni bagażowej.
Kia cee’d Sporty Wagon zachowuje wszelkie atrybuty hatchbacka, wzbogacone o zwiększoną użyteczność i funkcjonalność. Auto ma tak dobre własności jezdne i osiągi jak siostrzany hatchback. Europejscy Klienci będą mieli do wyboru 3 wersje wyposażenia, pięć silników z manualnymi lub automatycznymi przekładniami oraz bogatą listę wyposażenia opcjonalnego. Obie wersje nadwozia cee’da powstały jednocześnie, dlatego też Sporty Wagon cechuje się identyczną jak hatchback integralnością konstrukcji. Pod względem stylistycznym jest jednak odmienny – dzięki nowym panelom karoserii oraz specjalnie zaprojektowanej klapie tylnej, ułatwiającej dostęp do przestrzeni bagażowej.
Przy niezmienionym rozstawie osi 2650 mm - dla zwiększenia ładowności i funkcjonalności - długość samochodu wzrosła o 235 mm (za tylnymi kołami) a wysokość o 10 mm. Liczona do krawędzi okien pojemność bagażnika wynosi 534 litry, w tym 55 litrów w standardowym schowku podpodłogowym. Jest to niemal o 200 litrów więcej niż w modelu hatchback.
Po płaskim złożeniu tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 60/40 pojemność bagażnika Sporty Wagona rośnie do 1664 litrów, przewyższając o 200 litrów przestrzeń bagażową hatchbacka w identycznej konfiguracji. Jest to również o 50 do 60 litrów więcej niż w konkurencyjnych kombi Renault Megane czy Opel Astra.
Elementy nadwoziowe przodu aż do słupków środkowych B są wspólne dla hatchbacka i kombi. Słupki tylne wersji Wagon zaprojektowano w charakterystycznym kształcie litery "Z" a światła tylne – litery "L", co w połączeniu ze zwiększoną długością nadaje pojazdowi wyraźnie odmiennego wyglądu.
Konstrukcja klapy tylnej nadwozia cee’d Sporty Wagona jest prawdziwie unikalna w segmencie C i umożliwia znacznie wygodniejszy dostęp do przestrzeni ładunkowej. W porównaniu z modelem cee’d hatchback górne zawiasy klapy zostały przesunięte do przodu o 225 mm i o tą samą wielkość klapa "zachodzi" na dach. Umieszczenie zawiasów aż tak głęboko na dachu ogranicza wysięg otwierającej się klapy o 72 mm – tak więc kierowca czy pasażer może stać znacznie bliżej pojazdu przy jej unoszeniu, co ułatwia życie również i na ciasnych parkingach. Dzięki nowej konstrukcji klapy tylnej dostęp do przestrzeni bagażowej w samochodzie cee’d Sport Wagon należy do najwygodniejszych w całym segmencie C.
Gama oferowanych do nowego modelu cee’d Sporty Wagon silników (wszystkie spełniają normy czystości spalin Euro 4) oraz skrzyń biegów będzie identyczna jak w przypadku hatchbacka. Ich pojemność może wynosić 1.4, 1.6 lub 2.0 litra a moc waha się od 90 do 143 KM.
Identycznie jak w hatchbacku – cee’d Sporty Wagon ma niezależne zawieszenie kół z przodu i z tyłu, zapewniające odpowiednią precyzję prowadzenia oraz wysoki komfort jazdy na europejskich drogach – nawet przy pełnym obciążeniu. Charakterystyka sprężyn i amortyzatorów przedniego zawieszenia na kolumnach McPherson i tylnego wielowahaczowego została należycie dostrojona do nieco większej masy Sport Wagona, który osadzony jest na tego samego rozmiaru co hatchback obręczach stalowych i aluminiowych z ogumieniem Michelin.
cee’d Sporty Wagon na rynkach europejskich objęty będzie tą samą wydłużoną gwarancją producenta jak wszystkie wersje hatchbacka – bez żadnych dodatkowych dopłat.
Siedmioletnia gwarancja Kia składa się z pięcioletniej gwarancji (lub 150 000 kilometrów) na cały samochód oraz z dalszej, dwuletniej (lub 150 000 kilometrów) gwarancji na zespół napędowy.
Wprowadzenie samochodów z rodziny cee’d (pięciodrzwiowy hatchback w grudniu 2006, pięciodrzwiowy Sporty Wagon w sierpniu 2007 oraz trzydrzwiowy Sporty Hatch w grudniu b.r.) oznacza punkt zwrotny i początek nowej ery w historii firmy Kia. Są to pierwsze pojazdy tej marki zaprojektowane oraz produkowane w Europie i stanowią symbol prawdziwej rewolucji jakościowej – odpowiadając pod każdym względem europejskim standardom inżynieryjnym i stylistycznym. Sporty Wagon ma szanse ucieszyć obecną klientelę Kia i przyciągnąć następną, która o zakupie auta tej marki jeszcze nie myślała.