Kia EV6 została uznana przez redakcję magazynu „Autocar” za „Najlepszy samochód elektryczny”, a Peter Schreyer otrzymał nagrodę „Za całokształt dokonań” oraz za wkład w design samochodów podczas całej swojej kariery.
Kia EV6 „Najlepszym samochodem elektrycznym”
Od czasu premiery pod koniec 2021 roku, Kia EV6 hurtowo kolekcjonuje prestiżowe wyróżnienia. Najnowszy tytuł – „Najlepszego samochodu elektrycznego 2022 roku” – przyznała jej redakcja najstarszego magazynu motoryzacyjnego na świecie.
Mark Tisshaw, redaktor magazynu „Autocar”, powiedział:
„Za sprawą EV6 Kia przyćmiła swoich największych rywali. Ten samochód wnosi więcej nowego niż większość jego konkurentów, dzięki czemu jazda nim jest bardziej wyjątkowa. Oprócz tego, że EV6 jest doskonałym samochodem elektrycznym, reprezentuje również dojrzałość marki Kia i jej nowy wizerunek. W ciągu ostatnich 30 lat koreańska marka systematycznie awansowała i dzisiaj jest nie tylko liderem w dziedzinie nowoczesnych technologii, ale również jednym z najpoważniejszych graczy na rynku. Fakt, że za kilka miesięcy zadebiutuje EV6 w wersji GT, pokazuje, że ambicje marki Kia są znacznie wyższe”.
Pierwszy samochód elektryczny nowej generacji marki Kia skonstruowano na nowej platformie podłogowej Electric-Global Modular Platform. Funkcjonalne wnętrze EV6, nowoczesny design i zaawansowane technologicznie funkcje idą w parze z niezwykłymi osiągami, które oferuje napęd elektryczny. EV6 zapewnia do 528 km zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora i w standardzie oferuje jego ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V. Za pomocą ładowarki o mocy 350 kW umożliwia to naładowanie akumulatora od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut.
EV6 jest jednym z 14 elektrycznych aut, które Kia – jako dostawca zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności – planuje wprowadzić na światowe rynki do 2027 roku.
Życiowe dokonania Petera Schreyera
Peter Schreyer otrzymał nagrodę Autocar „Lifetime Achievement” za niesamowitą karierę, która trwa od dziesięcioleci.
Peter Schreyer – obecnie doradca ds. designu i ambasador marki w Hyundai Motor Group – przez ponad dekadę kierował centrum designu marki Kia. Jej sukces w ostatnich latach to bez wątpienia zasługa pracy i fachowej wiedzy Petera Schreyera.
Mark Tisshaw powiedział:
„Niewiele osób ma determinację i umiejętność zmiany kursu potężnego koncernu samochodowego na lepszy. Peter Schreyer rozpoczął to działanie w 2006 roku, kiedy przyjął stanowisko głównego stylisty marki Kia. Powiedzieć, że misja Schreyera odniosła sukces, to jak nic nie powiedzieć – w latach 2009-2016 sprzedaż samochodów marki Kia na świecie wzrosła z 1,6 mln do 3 mln egzemplarzy. Ogromna część tego sukcesu to zasługa szybkiego wzrostu atrakcyjności modeli pod względem designu. Portfolio Schreyera reprezentuje złoty wiek w designie samochodów i naprawdę zasługuje na nagrodę Autocar „Lifetime Achievement 2022”.
Odbierając nagrodę Peter Schreyer powiedział:
„To zaszczyt otrzymać nagrodę za całokształt dokonań. Podczas mojej ponad 40-letniej kariery designera miałem szczęście być zaangażowany w wiele projektów i zaszczyt pracować z kilkoma bardzo utalentowanymi zespołami stylistów, aby tworzyć modele, które trafiały w gust klientów na całym świecie”.
Peter Schreyer
„W 2006 roku otrzymałem możliwość dołączenia do marki Kia i swobodę tworzenia przy opracowywaniu nowych modeli. To był naprawdę wyjątkowy moment w mojej karierze. Dzięki wizjonerskiej polityce Grupy i zaufaniu, jakim mnie obdarzono, doprowadziliśmy do transformacji Hyundai Motor Group i stworzyliśmy podstawy, na których firma może budować swoją przyszłość. Od tego czasu byłem zaangażowany w wiele ciekawych i udanych programów m.in. dla marki Kia. Nie mogę doczekać się dalszej pracy dla Grupy” – dodał.
Urodzony w 1953 roku w Bad Reichenhall w Niemczech Schreyer zrobił znakomitą karierę jako stylista samochodów. Ukończył University of Applied Sciences w Monachium oraz renomowaną Royal College of Art w Londynie, gdzie w 2007 roku przyznano mu tytuł doktora honoris causa.
W 2006 roku Schreyer został mianowany szefem designu marki Kia i odegrał kluczową rolę w tworzeniu nowego, świeżego kierunku projektowania jej modeli. Wprowadził do ich designu charakterystyczną osłonę chłodnicy w kształcie „tygrysiego nosa”. Do jego najważniejszych projektów zaliczają się 3. i 4. generacja Sportage, K5, Stinger, Telluride oraz kilka innowacyjnych i chwalonych za design samochodów koncepcyjnych, takich jak Kia Kee w 2007 roku i Kia Pop w 2010 roku.
W 2013 r. Schreyera mianowano prezesem i dyrektorem ds. designu Hyundai Motor Group. Jego unikalne podejście do projektowania przekształciło modele marek Kia i Hyundai w bardzo pożądane i szybko rozpoznawalne. W lutym 2022 r. Schreyer został mianowany doradcą wykonawczym ds. designu i ambasadorem Hyundai Motor Group.
Przed dołączeniem do marki Kia Peter Schreyer był odpowiedzialny za design takich modeli, jak Audi A2, Audi TT, Volkswagen New Beetle i Volkswagen Golf IV w Volkswagen Group.