Kia zdecydowała się poddać liftingowi najmniejszy model w ofercie – Picanto. Do czasu kiedy na rynku pojawił się Kia cee’d, małe Picanto było najlepiej sprzedającym się modelem południowokoreańskiej marki w Polsce. Teraz miejskie Picanto doczekało się liftingu, który być może znów przechyli szalę wyników sprzedaży na jego korzyść.
Zmieniono kształt lamp przednich, grilla i zderzaka, oprócz tego klapę bagażnika, klosze lamp i zderzak z tyłu zyskały nowe przetłoczenia. Rozstaw osi pozostał niezmieniony, za to Picanto po liftingu jest dłuższe od poprzednika o 40mm. Wprowadzono nowe kolory lakierów i tapicerek, oraz wzbogacono wyposażenie. Dostępna od 2003 roku Kia Picanto pierwszej generacji znalazła w europie ponad 250 tysięcy nabywców. Producent liczy, że po wprowadzonych zmianach Picanto znajdzie rocznie 90 tysięcy nabywców.