Na targach motoryzacyjnych w Seulu Kia zaprezentowała koncepcyjny model małego SUV-a KND-4, dzięki któremu koreański koncern pragnie podbić rynek aut terenowych. Auto to ma pokazać, jak już w niedalekiej przyszłości mogą wyglądać tego typu pojazdy. Prototypowa Kia o długości 4466 mm, szerokości 1860 mm i wysokości 1600 mm ma trzydrzwiowe nadwozie, którego wąska linia boczna okien zdradza pewne podobieństwo do aut typu coupe.
Sama stylistyka auta jest niezwykle nowoczesna, sporo można znaleźć w niej jednak tzw. elementów offroadowych. Przód KND-4 jest niezwykle dynamiczny i agresywny, zaakcentowany przez wąskie reflektory wykonane w technologii LED oraz potężne koła z niskoprofilowym ogumieniem 245/40-20. Nietypowo też prezentuje się tył auta, gdzie tylna szyba rozciąga się na całej szerokości pojazdu, a końcówki rur wydechowych są zintegrowane ze zderzakiem. Akcenty terenowe to przede wszystkim duży prześwit, osłona podwozia oraz krótkie zwisy z przodu i tyłu.
Wewnątrz czwórka podróżujących będzie mieć do dyspozycji oddzielne fotele z pięciopunktowymi pasami. Cała kabina jest wykonana bardzo futurystycznie, dominują w niej metalowe aplikacje, a zewsząd dociera oświetlenie punktowe. Całość wygląda jak pojazd księżycowy. W kosmicznej kabinie dominuje biel podświetlona czerwonymi neonami. Wszelkie niezbędne kierowcy informacje o aucie oraz otoczeniu znajdują się na najnowszej generacji wyświetlaczu. Jak przystało na futurystyczny kokpit, znalazło się w nim wiele nowoczesnych rozwiązań takich jak np. system AMOLED oraz Blu-ray. Pierwszy z nich (Active-Matrix, Organic Light Emitting Diode) to bardzo cienki ekran o dużym kącie odczytu i wyjątkowym kontraście.
Z kolei drugi wynalazek kontrolowany przez wielofunkcyjny przycisk na kole kierownicy oferuje kierowcy zarówno bluetooth jak i blu-ray, oraz dodatkowo wbudowany twardy dysk w odtwarzaczu audio. Dzięki laserowej technologii blu-ray, można zapisać na płycie dziesięciokrotnie więcej informacji, niż na tradycyjnym DVD.
Prototypową Kię zaopatrzono w jak najbardziej realny, ale również najnowszy układ napędowy. Pod maską znajduje się 2,2-litrowy silnik wysokoprężny VGT, współpracujący z układem przeniesienia napędu na wszystkie koła ATT (Active Torque Transfer), który automatycznie przekazuje moment obrotowy na koło/koła o najlepszej przyczepności w danym momencie.
Prototyp KND-4 powstał w Kia Namyang Design Centre w Namyang specjalnie na salon samochodowy w Seulu. Elementy stylistyczne koncepcyjnego KND-4 zostaną odzwierciedlone w nowym modelu koncernu, którego premiera będzie miała miejsce w przyszłym roku. Koncern potwierdził, iż trzeci samochód 4x4, pozycjonowany poniżej obecnej generacji modelu Sportage, wejdzie do produkcji najprawdopodobniej pod koniec przyszłego roku.